יום שני, 9 בספטמבר 2013

סקר סיכונים ביטחון פיזי



מהו סקר סיכונים

אין זה סוד כי במקומות העבודה השונים קיימים סיכונים שונים כאלה ואחרים אשר יש להכירם מקרוב ולדעת במה הדברים אמורים. אין כל צל של ספק כי חוסר מודעות אליהם עשוי להביא לפגיעה בתהליכי העבודה בצורה משמעותית ביותר מן הסתם. ארגונים שיגיעו להחלטה לנהל סיכונים באופן נבון ומקצועי ביותר, תוך ביצוע סקר סיכונים ביטחון פיזי, יוכלו להתמודד בקלות עם הסיכונים הקיימים בסופו של דבר הלכה למעשה. אם כן, ניהול סיכונים, שיכול להיקרא גם סקר סיכונים ביטחון פיזי, הוא תהליך אשר בא במטרה לבצע זיהוי סיכונים תוך הערכה של עוצמתם בשורה התחתונה בצורה הטובה ביותר שניתן להעריך זאת.

מה היא חשיבותו של סקר סיכונים

על מנת למנוע סכנות שאינן בהכרח מוגדרות כמסוכנות ברמה סבירה, הרי שיש לבצע סקר סיכונים ביטחון פיסי. מהו "סיכון"? מדובר בתופעה שעשויה להתרחש במפתיעה, תוך גרימת נזק גדול, הן לפרויקטים שונים ותהליכים בארגון, והן לחיי אדם. הסיכון תמיד קיים, ומסיבה זו, עלינו לצמצמו ככל שניתן. באם מדובר במפעלים ובעבודות שונות בתחום התעשייה, הרי שהסיכון קיים בנוסף, בעבודה עם מכונות, עבודה עם מלגזה, עבודת גובה וכו'.

שלבי ניהול סקר סיכונים ביטחון פיזי

·         שלב ראשון – זיהוי והגדרה של הסיכונים. לטובת העניין, דרושה הכרות מעולה עם הארגון וסביבתו. רק הכרות מעמיקה כזו תאפשר זיהוי מהיר של הסיכונים ומניעת תרחישים אפשריים בהתאם.
·         שלב שני – הערכה וכימות של הסיכונים. יש להעריך סיכויי התממשותם של הסיכונים, ומידת הנזק במידה של התרחשותם.
·         שלב שלישי – תוכנית היערכות בכדי למנוע סיכונים. הקטנת סיכויי ההתרחשות וצמצום נזקים, דורשת הערכות מתאימה. למשל: הוספת תקני בטיחות, בקרת ציוד מגן, הוספת תקני בטחון וכו'.
·         שלב רביעי – בקרת סיכונים. תכנית הערכות למטרת צמצום סכנות ונזקים.

סקר סיכונים – לטובת עובדי החברה כולם

בסיום תהליך סקר סיכונים ביטחון פיזי, יהיה קל יותר להתמודד עם סיכונים קיימים. הוא יסייע בבנייה של מיפוי סיכונים קיימים בארגון. המיפוי יסייע בידינו לטפל באופן מיטבי בסיכונים הקיימים. מדובר בדרך יעילה להגברת מודעות מנהליה ועובדיה של החברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה