יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

אקסיום



אקסיום משקיעה ורוכשת קרקעות
השקעות בנדל"ן מחולקות לכל מיני אפיקים כאלה ואחרים. זה יכול להיות רכישה של מבנה קיים, או בכלל רכישה של קרקע מסוימת אשר בעתיד אמורים לבנות עליה נדל"ן כל שהוא כזה או אחר לצורך העניין. אחד מסוגי ההשקעות אשר חברת אקסיום מפנה אליהם את הכספים של המשקיעים, נוגע לרכישה של קרקע אשר עתידה לשמש לפיתוח נדל"ן מסוים. בכך, בעצם חברת אקסיום מבדילה בעצם בין שני סוגים של השקעות - הראשון הוא רכישה של נדל"ן קיים וחדש והשכרתו. הסוג השני כאמור, הוא זה אשר בו רוכשים קרקע אשר טרם נבנה עליה פרויקט מסוים. בכך, אקסיום יוצרת מודל ייחודי שיכול להתפתח לשני כיוונים - לעתים אקסיום מגייסת סכומים נוספים ממשקיעים כדי לבנות ולפתח את הפרויקט ולאחר מכן למכור ולהשכיר אותו, ולעתים אקסיום מסתפקת במכירת הקרקע לגורם אחר שמעוניין בה.

מהם היתרונות בכל השקעה?
ראשית, חשוב להבין שבכל מקרה, כאשר אקסיום רוכשת קרקע, סימן שהיא רואה בה פוטנציאל לפיתוח של נדל"ן מסוים - בין אם מדובר על נכס שהיא עצמה תשקיע בו, ובין אם היא תמכור את הקרקע הזו בעתיד. לכן, אקסיום מקפידה על רכישת קרקעות בערים מרכזיות במדינות זרות, אשר חוות צמיחה משמעותית. לא מדובר על מרכזים פריפריאליים שונים שאין לדעת מתי יגיעו אליהם עסקים שונים. מדובר על אזורים מבוקשים במיוחד, שנמדדת בהם תמיד עליה באשר לביקוש.
מעבר לכך, אקסיום לעתים יכולה כאמור למכור את הקרקע וכך להעביר תשואה מהירה יחסית (אך חד פעמית) למשקיעים, ולעתים היא משקיעה בקרקע הזו. כיצד היא משקיעה בקרקע מבלי לגייס כספים נוספים מהמשקיעים? היא פונה כמובן למשקיעים חדשים אשר מפנים את כספם לטובת הפיתוח - ובסופו של דבר לכולם יש בעלות משותפת על הקרקע והנכס אשר פותח.



מודל שמוכיח את עצמו
בשורה התחתונה, הדבר שחשוב להבין בנוגע להשקעות של אקסיום, הוא שמדובר על השקעות שנחשבות בטוחות למדי, ולמרות שמדובר לעתים על ריצה למרחקים ארוכים - הרי שהתשואה המובטחת מהם, נחשבת לגבוהה יחסית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה