יום שני, 16 בספטמבר 2013

חזרה בתשובה



אהבת השם וביטול האני

ישנם כאלה אנשים אשר טועים לחשוב כי חזרה בתשובה הינה פיתרון אידיאלי להתגבר על אכזבה רומנטית כזו או אחרת, למשל. דרך השם נראית כדרך בטוחה, מסודרת, שיטה שלמה ומתמטית של חיים, אשר עונה על צרכי החיים השונים, שיטה ששרדה אלפי שנים, ועל כן היא מן הסתם נכונה בכל מצב ועת. שיטה אשר יכולה בקלות להחליף את הצורך בהישענות על הקול הפנימי וכמו כן על האינטואיציות האישיות שלנו.


חזרה כתשובה לאכזבות החיים

עבור אלו שחוו אכזבות שונות בחיים, ובשל כך, החליטו לא לסמוך יותר על קולם הפנימי, חזרה בתשובה היא לכאורה תשובה בטוחה ויציבה למצוקותיהם ללא כל צל של ספק. הם מביאים בעצם כך לביטול האני שלהם, ובתמורה לכך, מקבלים מעין חממה, הנחייה, הכוונה והדרכה לשאר ימי חייהם, מבלי שיצטרכו לסמוך על עצמם כלל, ולהיכוות בטעות שוב מאכזבה שתחליש את חייהם.

חזרה בתשובה - מבקשים שיאמרו להם כיצד ואיך לחיות את חייהם

מדובר במעין עסקה אשר מתבצעת בין חוזרים ותשובה לבין הרבנים – "אמרו לי אתם כיצד לחיות את חיי. אמרו לי מה עליי לעשות בכדי שחיי יהיו טובים ונטולי אכזבות. גמרתי אומר לחסוך מעצמי את כאב הראש של מהות חיי ועל כן, אני מוכפף אליכם מעתה והלאה." תתפלאו לשמוע שגישה זו היא אכן גישה הרווחת בחייהם של רבים כיום, צעירים כמבוגרים. 

תהליך חזרה בתשובה – סיבות שונות בדורות משתנים

מלבד זאת, אכזבה רומנטית, דווקא היא, מכל האכזבות, מהווה סיבה מרכזית למדי לתחילת תהליך חזרה בתשובה בדור זו. מדוע זה כך? מדובר בפגועי אהבה שמעדיפים לעשות כן, בכדי לא לחוות אכזבות רומנטיות יותר בחייהם. הם מעוניינים לזנוח את אהבתם לאנשים, לטובת חיים מלאים באהבת השם לבדה. אולם באם יבחרו אנשים שלא לבטל את האני העצמי שלהם, מובטחים להם חיים מלאים יותר. בכל מקרה יש לזכור כי תהליך של חזרה בתשובה חייב להיעשות כאשר האדם מגיע אליו בהבנה גמורה ומוחלטת כי זה מה שהוא רוצה להיות בהמשך חייו ולא כפתרון פלא לתחושות קשות כאלה ואחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה