יום שבת, 28 בספטמבר 2013

טיפולי שיניים



על טיפולי שיניים ועל הרדמה
איש לא מערער על הענין כי טיפול שיניים הוא אולי אחת מן החוויות הכי פחות נעימות לכל אחד ואחת מאיתנו ובכל גיל שהוא לצורך הענין. יחד עם זאת אין מנוס מללכת ולטפל בשיניים שלנו בצורה הנכונה והמקצועית ביותר שיש.
כאשר מדובר על ניתוחים כירורגיים שונים שמתבצעים בגוף שלנו - הרי שפעמים רבות, יש אפשרות לבצע הרדמה מלאה. לעומת זאת, כאשר זה מגיע אל טיפולי שיניים, נראה כי לא תמיד קיימת המלצה לעבור את הטיפולים הללו תחת הרדמה מלאה, ויש העדפה מסוימת לעבור אותם תחת הרדמה חלקית בלבד, או תחת טשטוש באמצעות גז צחוק. למה בעצם זה כך? למה יש לעתים חשיבות לכך שהמטופל ישאר בהכרה, ולו חלקית?
טיפולי שיניים
 גם נוח וגם בטוח
ראשית, כל רופא שיניים מעדיף לבצע טיפולי שיניים כשהמטופל שלו נמצא בהכרה מלאה ככל האפשר. כך הוא יכול לקבל ממנו חוות דעת ולדעת האם הכל תקין, האם הוא לא חש לפתע כאב, והאם התהליך מתקדם כשורה. זה גם יותר נוח לעבוד עם אדם שיכול לזוז, להזיז חלקים שונים בתוך הפה כשצריך (כמו למשל להסיט את הלשון וכיו"ב) ולתקשר עמך.
סיבה שניה לכך שהרופאים מעדיפים לבצע טיפולי שיניים תחת טשטוש חלקי לכל היותר, נובע כמובן מכך שעם הרדמה יש להתנהג בזהירות הראויה. בעוד שעם חומר מטשטש הסכנה לפגיעה היא מזערית עד לא קיימת - שכן יש צורך בכמויות אדירות כדי שיהיה נזק. לעומת זאת, חומרי הרדמה דורשים עבודה הרבה יותר עדינה - ובעצם יש צורך לעבוד עם מרדים מקצועי שזהו תחום ההתמחות שלו.

אז מה זה אומר?
חשוב מאד לדעת, שאם תאם רוצים לעבור טיפולי שיניים תחת הרדמה מלאה יש לכך אפשרות. יש רופאי שיניים שמעניקים את האפשרות הזו, ועובדים ביחד עם מרדים מקצועי. המרדים יבחן אתכם ואת מצב הגוף שלכם, ויסביר לכם האם יש אפשרות רפואית לקיים זאת. מכל מקום, טיפולי שיניים תחת הרדמה מלאה מומלצים בעיקר לאנשים אשר יש להם חרדה מטיפולי שיניים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה