יום שבת, 28 בספטמבר 2013

הרמת סינוסים



על הטיפולים השונים של הרמת סינוסים
יש מקרים שונים, אשר בהם אתם תרצו לעבור השתלת שיניים על מנת לשחזר שיניים חסרות, אך רופא השיניים יסביר לכם, שאין לכם כמות מספקת של עצם שן כדי לקלוט את השתל בצורה טובה ולאפשר לשחזר שם את השן. נשאלת השאלה, האם זה אומר שאתם צריכים לוותר על החלום שלכם לשיניים מושלמות? והתשובה היא חדש משמעית - ממש לא. כיום , אפשר לעבור טיפול של הרמת סינוסים. דרך הטיפול, אתם יכולים לשחזר כמות מספקת של עצם שן, להרים את הסינוסים בחזרה למקומם בלסת העליונה, ובעצם ליהנות משחזור מוצלח. אבל איך התהליך בכלל מתבצע?
הרמת סינוסים
 הרמה סגורה ומצומצמת
דרך אחת לבצע הרמת סינוסים, היא בשיטה הסגורה. שיטה זו מתאימה במידה ויש חוסר מועט יחסית בכמות של עצם השן. בשיטה זו יוצרים פתח זעיר ברירית השן, ודרכו מחדירים את התחליף הרצוי לעצם השן. את ההחדרה עושים באמצעות צינורית זעירה, וכך בעצם מונעים הליך כירורגי מורכב. בשיטה זו של הרמת סינוסים, אפשר גם לבצע את השתלת השיניים עוד באותו יום בחלק ניכר מהמקרים.

ומתי צריך הרמה פתוחה?
עם זאת, יש מקרים שבהם אתם תידרשו לעבור תהליך של הרמת סינוסים פתוחה. תהליך זה נדרש כאשר יש מחסור רציני בעצם השן, ואי אפשר לבצע את השחזור כולו דרך פתח זעיר. לכן, תהליך זה הוא כירורגי לחלוטין - הוא כולל פתיחה של הצד החיצוני של הלסת, הרמה של רירית השן, ומקיום של התחליף הרצוי לעם השן. תהליך זה דורש גם קליטה ארוכה יותר של העצם ותהליך החלמה מסוים - אך סיכויי ההצלחה שלו הם גבוהים במיוחד.

ומה אתם צריכים?
בעקרון, ההעדפה של רוב רופאי השיניים היא לבצע הרמת סינוסים סגורה כל עוד הדבר אפשרי - מדובר על תהליך הרבה יותר מהיר, יעיל, ואפשר כך לסיים את הטיפול בצורה פשוטה יותר. עם זאת, חשוב להבין שלעתים הרופא יבחן את המצב ויסביר לכם כי הרמה פתוחה היא האפשרות היחידה, ולכן יש לקבל זאת בהתאם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה