יום שני, 16 בספטמבר 2013

שאל את הרב



שאלה אל "שאל את הרב"

אם יש לכם שאלה כל שהיא הנוגעת להלכות היהדות, ואתם זקוקים לתשובה מקצועית ואמינה של רב, הרי שמן הסתם כיום יותר מאי פעם תקבלו את התשובה לכל שאלה בזמן הקצר ביותר יש ולאחר תהליך פשוט מאד עבור כל אחד ואחת מכם. הכוונה היא כמובן לפינה באינטרנט של שאל את הרב.
שואלת השאלה – האם לבישתן של גרביים ארוכות הינה הלכה בנושא צניעותן של נשים, או שמא מדובר בהחמרה. מהו המקור לעניין זה? שאל את הרב משיב – נראה שבאופן עקרוני יש להתהלך עם גרביים עד כף הרגל. אולם ישנם פוסקים שהקלו ומסיבה זו, לא ניתן להכריח או לכפות על עניין זה, שהרי יש לאנשים על מי שיסמכו על דעתם. מסיבה זו, הרוצה ללכת בדרכיהן של הטהרה והצניעות, ראוי בוודאי שתלבש גרביים, אך באם קשה לה מסיבות כאלו או אחרות, תוכל לסמוך על אותן דעות מקלות.


"שאל את הרב" - מיטה מתכווננת

שואל בן אדם – קיבלנו כמתנה מיטה מתכווננת, עם מזרנים נפרדים כמובן, אך עם בסיס אחד. במקום הפרדה, האם ניתן למצוא פיתרון אחר, למשל – לבנות מחיצה שתבצע את ההפרדה? כוונתי למחיצת עץ אשר תושחל בין המיטות ותהיה גבוהה מספיק על מנת לאפשר הפרדה ראויה?
על כך משיבים "שאל את הרב"  -
לדעתו של הרמ"א, אסור שיהיה אפילו קרש בין המיטות, כי הוא אוסר על כל נגיעה. לדעתו של השו"ע, יש בהחלט מקום להכל, באם המערכת כולה מחוברת ללא ניוד, ואין תחושה או ראיה של זו את זה.

שאלת טבילה

שאלה מעניינת – באם יוצאת הטבילה ביום שאינו נוח במיוחד לטבול, האם מותר לדחותה?
משיב "שאל את הרב" –
באופן כללי, אין לדחות את המצווה היקרה של הטבילה, במיוחד לגבי זוג שעדיין לא קיים את מצוות הפריה והרבייה. באם בכל זאת, יוצא הדבר ביום שאינו נוח, יש להתאמץ ביותר בכדי לטבול באותו היום. במקרה בו לא ניתן כלל לטבול, וקיימת הסכמה אמיתית ומלאה בין שני הזוג, אזי מותר לדחות את הטבילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה