יום רביעי, 11 בספטמבר 2013

השקעות נדל"ן



השקעות נדל"ן רק בערים הגדולות?
אין כל צל של ספק כי בעידן שלנו, נראה כי השקעה בנדל"ן במקומות שונים ברחבי העולם נחשבת מן הסתם להשקעה מניבה בצורה טובה מאד, בטח ובטח בהשוואה לתשואות של השקעות סולידיות כאלה ואחרות אשר קיימות היום כחלופות. יחד עם זאת לא מדובר בתחום פשוט וקל כל כך מן הסתם.

נראה כי לא פעם, כאשר אתם מעוניינים להיכנס לתחום של השקעות נדל"ן עולה שאלה מרכזית וחשובה ביותר - היכן ממוקם הנדל"ן שמיועד להשקעה? האם כדאי להשקיע רק בערים הגדולות בישראל ובעולם, או שכדאי להיפתח גם לאוזרים פריפריאליים יותר? כפי שתראו מיד, לא מדובר על הנחה שהיא ברורה מאליה, ולא פעם - מדובר על הבדלים משמעותיים מאד בין המדינות השונות.

השקעות נדל"ן
 
בישראל וארה"ב אפשר להתרחב
במדינות כמו ישראל וארה"ב, השקעות נדל"ן יכולות להתבצע לא רק בערים הגדולות. באופן פרדוכסלי זה דווקא משום שאחת היא קטנה והשניה היא גדולה. במדינה קטנה כמו ישראל, אפשר להשקיע גם בנדל"ן באזורים שרחוקים יותר מתל אביב, שכן מרחק הנסיעה הוא קצר יחסית, ויש כיום עליה כללית בתחום של השקעות נדל"ן בפריפריה. גם בארה"ב יש אזורים פריפריאליים ששופעים בהזדמנויות לנדל"ן איכותי.

ומה עם מקומות אחרים?
במקומות אחרים לעומת זאת, כדאי בכל זאת להישאר במעגל הראשון והמרכזי של השקעות נדל"ן בערים הגדולות, ואפילו רק בתוך עיר גדולה אחת. הסיבה לכך שבמקומות כמו אירופה למשל, עיקר הפעילות היא בערים הגדולות, בעוד שבתוך המדינה יש יישובים קטנים למדי, שבהם אין הזדמנויות נדל"ן רבות, והדבר נחשב בסיכון גבוה למדי. גם במדינות מתפתחות שונות באמריקה או אסיה - כדאי להשקיע רק בערים הגדולות.

מה למדנו?
כפי שאתם רואים, יש הבדלים משמעותיים בין השקעות נדל"ן במדינות השונות ובאזורים השונים. הדבר מראה לכם, שכדי לבצע השקעה מוצלחת, לא מספיק להיות בעלי רצון. צריך לבצע מחקר איכותי על המדינה, על הנורמות ועל המצב הכלכלי, כדי לדעת שאתם משקיעים בצורה מוצלחת. ניתן כמובן לפנות לחברה מקצועית, כדי לקבל תשואות גבוהות יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה