יום שני, 14 בינואר 2013

קניית דירה



קריטריונים עבור קניית דירה מוצלחת
ראיתם דירה מסוימת אשר מאד מוצאת חן בעיניכם ביותר, ואתם שוקלים לקנות אותה. מעבר לשיקול הברור של מחיר הנכס, יש עוד כמה קריטריונים שונים חשוב אשר כדאי לשים לב אליהם בעת קניית דירה כזו או אחרת. זכרו תמיד, כי קניית דירה איננה כמו קניה של ריהוט, או אפילו של מכונית. מדובר על השקעה עצומה, וברוב המקרים אתם תיקחו משכנתה שייקח זמן רב להחזיר. לכן, יש כמה דברים שחשוב מאד לוודא לפני שממהרים לקפוץ על העגלה.

לבחון היטב את הסביבה
קודם כל, עוד לפני שאתם בכלל בודקים את הערך של קניית דירה ספציפית, כדאי לשים לב לאזור שבו נמצאת הדירה. האם הדירה נמצאת במרכז העיר או בשוליה? האם בסמוך לדירה שלכם יש מרכזי קניות עם גישה נוחה? במידה ויש לכם ילדים - איזה מוסדות חינוך יש לי הדירה? האם יש שטחים ירוקים ופארקים ליד הדירה? עד כמה הרחוב שבו הדירה שלכם ממוקמת סואן? כל אלו דברים שמשפיעים לא פעם על ההחלטה האם לבצע קניית דירה.



ומה יש בתוך הדירה?
אם אתם מבצעים קניית דירה שכוללת בתוכה גם ריהוט (נפוץ מאד במקרה של דירות יד שניה) חשוב מאד לסכם עם בעל הדירה מהי העלות שלה ריהוט ועד כמה היא משפיעה על ערך הדירה. לעתים, התוספת של ריהוט למחיר של קניית דירה יהיה גבוה במיוחד, למרות שמדובר על ריהוט מיושן שאין לכם באמת צורך בו. לכן, כדאי בכל מקרה לבחון כל מיני הצעות ל"תוספות" שונות היטב, ולראות האם אתם באמת זקוקים להן.

עבודות נוספות עבור הדירה
כמו כן, לעתים כשאתם רוצים לבצע קניית דירה אתם תבחנו גם דירות שמצבן לא מושלם. אפשר שמדובר על דירה מקבלן שעדיין עוברת שיפוצים והקמה, ואפשר שמדובר על דירת יד שניה ישנה למדי שיש צורך לשפץ. בכל מצב כזה, יש לוודא היטב את העלויות של השיפוצים שידרשו מכם, או ידרשו מהצד המוכר. חשוב מאד שהקלפים יהיו על השולחן, כדי שלא יצוצו אי הבנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה