יום שני, 14 בינואר 2013

זיכיון



מה היא השיטה של זיכיון?
יש לא מעט דרכים להצליח בשוק העסקי בתור עצמאיים למי שאינם רוצים לעבוד כשכירים תחת בעלים אחרים של עסק. אחת מן הדרכים היותר מוצלחות ובטוחות לעשות את זה היא לא אחרת מאשר שיטת הזכיינות אשר מוכרת לכולם כיום. שיטת הזיכיון היא אחת מהשיטות הנפוצות ביותר, לצרוך הקמה והתרחבות של עסקים. מאחורי ההיגיון של זיכיון יש בעצם מצב שבו שני הצדדים יכולים להרוויח. הצדדים בזיכיון מכונים הצד המזכה והזכיין. השיטה של זיכיון היא פשוטה למדי של הבנה. במצב רגיל כאשר חברה רוצה להתרחב, היא צריכה להשקיע בכך משאבים רבים, לגייס כח אדם, לרכוש נדל"ן ועוד ועוד. במקום זה - בזיכיון היא יכולה לפנות לשיטה אחרת.

הזכיין זוכה לתמיכה
בשיטות של זיכיון, החברה בעצם יכולה לפנות לזכיין אשר יקים עבורה את הסניף. הזכיין הוא זה שנושא בהוצאות שונות עבור הנדל"ן, עבור כח האדם שיש לשכור, וכיו"ב. עם זאת, באחריות החברה לספק על חשבונה את הסחורה, כאשר הבסיס של זיכיון הוא בכך שהחברה נותנת לזכיין את הרשות לעשות שימוש מסחרי בסמלים שלה, בלוגו שלה, ובשם שלה. עבור הצרכן - מדובר על סניף רגיל ממש כמו הסניף של החברה המזכה.



ולמה זה משתלם לזכיין?
אם אתם פונים לנושא של זיכיון בתור זכיינים מתמודדים, הרי שמבחינתכם גם מדובר על מהלך משתלם מאד. היתרון של זיכיון לזכיין הוא בכך שיש לו תמיכה הרבה יותר נוחה - הוא כבר מתחיל עם שם של מותג מוכר, וכך יכול להתמודד עם התחרות בצורה טובה יותר. כמו כן, הוא זוכה לגב פיננסי מסוים מטעם החברה המזכה. זיכיון גם מעניק קמפיין שיווקי מוצלח מאד, כך שהוא חוסך הרבה מאד מאמץ לזכיין.

ואיך מחלקים את הרווחים?
בשיטה של זיכיון, הרווחים מהסניף של הזכיין בעצם צריכים להתחלק בין הזכיין לבין הרשת המשכה. בעקרון, כל חוזה של זיכיון קובע מהם האחוזים שמגיעים לכל צד. שימו לב כי הנושא חתום וברור, כך שיהיה לכם ידוע מראש כמה רווחים אתם כזכיינים תקבלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה