יום שלישי, 1 בינואר 2013

אבחון ליקויי למידה אצל מבוגרים



לקויות למידה הן ללא ספק אחד המכשולים הגדולים ביותר הניצבים בפני אנשים הלוקים בהם במסגרות של לימודים או תעסוקה. נהוג לחשוב בטעות, כי לקויי למידה מתגלים רק אצל ילדים הלומדים בבית ספר. אין הדבר מדויק, מכיוון שחיים בינינו לא מעט בוגרים בעלי מקצועות אשר סיימו את לימודיהם ותופסים עמדות מפתח בחברות ציבוריות ומסחריות, אשר גם כן סובלים מליקויי למידה, והם אפילו לא מבינים שזו הבעיה שלהם ושניתן להקל עליהם בצורה משמעותית אם יאובחנו בצורה רצינית ויסודית.

אנשים שסובלים מליקויי למידה שלא עברו אבחון ליקויי למידה מתקשים במשימות מסוימות ואינם מבינים ממה נובע הקושי מבלי שהם אפילו מעלים על הדעת את האפשרות של אבחון ליקויי למידה .

הקושי בעולם התעסוקה ופיתוח מיומנויות חלופיות כהתמודדות עם ליקויי למידה
אנשים אשר סובלים מליקויי למידה אשר לא עברו אבחון ליקויי למידה ואינם מודעים לליקויים מהם הם סובלים יינטו לפתח יכולות חלופיות על מנת להתמודד עם הלקויות שלהם. יכולות אלה הן חשיבה יצירתית, גמישות מחשבתית, תפיסה רב ממדית ויכולת לעבוד עם נתונים חלקיים, יכולת מוגברת למציאת פתרונות לבעיות ואינטואיציה .

כיצד מבצעים לאבחון ליקויי למידה אצל מבוגרים ?
אבחון ליקויי למידה אצל מבוגרים כולל סדרת מבחנים וראיון אישי. במהלך הראיון המאבחן לומד אודות הרגליו של הנבחן ובשילוב עם תוצאות המבחנים נערך סיכום. סיכום של אבחון ליקויי למידה כולל בין השאר גם המלצות לטיפולים הקיימים ובמקרה שמודבר על סטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה, ניתנות המלצות להקלה במהלך המבחנים .


במה שונה אבחון ליקויי למידה אצל ילדים לעומת אבחון ליקויי למידה אצל בוגרים
אבחון ליקויי למידה אצל מבוגרים כולל אבחון מקיף באמצעות סוללת אבחון רב תחומית. תהליך זה מורכב משישה מרכיבים שמטרתם לספק בסיום האבחון את המידע השלם ביותר אודות המאובחן. זה כולל בין השאר הערכת היכולת הקוגניטיבית, הערכת מסוגלות עצמית, הערכת תכונות אישיות  והערכה בתחום הרגשי והחברתי. בנוסף מבוצעות שתי הערכות  נוספות, הערכת מידת התמיכה של המשפחה והערכת אסטרטגיות הלמידה .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה