יום שלישי, 1 בינואר 2013

זכיינות למכירה



זכיינות למכירה – מה יש לבדוק?
זכיינות היא אחת משיטות כאלה ואחרות בשוק העסקי, אשר בהם את מקבלים בעצם אפשרות להיות חלק מרשת ידועה ומוכרת וליהנות מרווחים של הסניף שאתם מפעילים בשם אותה רשת. יחד עם זאת חשוב מאד לבדוק כל הצעה לגופה על מנת לדעת בבירור לקראת מה אתם הולכים בכל מקרה. אם אתם שוקלים לרכוש זכיינות למכירה יש לעשות בדיקות ולשאול שאלות אודות העסק המוצע למכירה כמו כל עסק אחר. זה שהעסק הוא בזכיינות לא אומר כלל וכלל, כי ההצלחה מובטחת לאף אחד ויש לדעת מדוע העסק עומד למכירה ומה היו, אם היו כשלים בדרך. כדי להיות בטוחים ברכישת זכיינות למכירה עליכם לשאול מספר שאלות חיוניות.
מדוע העסק עומד למכירה?
זכיינות למכירה, כמו כל עסק אחר העומד למכירה צריך לתת הסבר באשר לסיבת המכירה. האם העסק בקשיים? או שהמוכר פורש לפנסיה או שהוא עובר למדינה אחרת ולכן הוא מוכר? יש לברר סוגייה זאת ולקבל תשובות מספקות.


זכיינות למכירה – מה שווי העסק?
זכיינות למכירה, כמו כל עסק אחר שווה סכום מסוים. לפני ההחלטה על רכישת זכיינות למכירה יש לבצע הערכת שווי של העסק ולא להסתמך רק על דוחות שיציג לכם הזכיין, אלא שיש להיעזר באנשי מקצוע שיש להם נסיון בתהליכי מכירה וקנייה של עסקי זכיינות.
זכיינות למכירה – כמה נדרש להשקיע?
במקרים רבים של רכישת זכיינות למכירה יש צורך להשקיע בעסק כדי להעלות אותו על דרך המלך, או כדי לעדכן אותו לתפיסת החזון העסקי שלכם. לפני ההחלטה יש לברר ולדעת כמה כסף יש להשקיע בעסק מסוג זה כדי של תופתעו לאחר מכן ללא יכולת כספית לעמוד בכך.
זכיינות למכירה – מה החוזה עם חברת האם?
כשקונים זכיינות למכירה יש לבדוק את החוזה עם חברת האם. חוזה זה יגדיר לכם את ההשקעה הנדרשת מכם וכן את האופן שבו תתחלקו על הרווחים עם חברת האם. בדיקת החוזה עם חברת האם תאפשר לכם להבין איזה אחוז יש להפריש לחברת האם ומה הכדאיות של העסק באופן כללי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה