יום שבת, 3 באוגוסט 2013

טיפול בפסוריאזיס



טיפול בפסוריאזיס והמימון הנדרש עבורו
כידוע לכם, אנשים שחולים בפסוריאזיס סובלים מהתחדשות מוגברת מידי של תאי העור, מה שפוגם בעור עצמו ללא כל צל של ספק, יכול לגרום לתופעות לוואי שונות כאלה ואחרות מן הסתם, וגם מהווה פגם אסתטי רציני מאד לכל הדעות. על כן, אותם אנשים נדרשים לעבור טיפול בפסוריאזיס בהתאם לחומרת הבעיה אשר ממנה הם סובלים. האמת היא, כי חשוב מאד לדעת אילו תרופות ניתנות, מה העלות שלהן, ואילו הנחות אתם יכולים לקבל אם אתם חברים בקופות החולים בכל מה שקשור למחלה זו.

קצת על התרופות
יש תרופות שונות אשר ניתנות עבור טיפול בפסוריאזיס שהן מקומיות - מדובר בעיקר על תרופות אשר מבוססות על הוויטמינים A וD. תרופות אלו מכוסות על פי רוב על ידי הביטוח המשלים של קופות החולים וניתנות בהנחה ניכרת. תרופות אלו יעילות בעיקר עבור המקרים הקלים יותר של הפסוריאזיס, ואם אתם תעצרו אותו בשלבים ההתחלתיים - אפשר שזה כל הטיפול אשר אתם תצטרכו לעבור.

ומה עם טיפולי UVB?
מחקרים אשר נעשו בתחום של טיפול בפסוריאזיס, הראו כי חשיפה מוגברת לקרינת UVB מסייעת להתחדשות יעילה של תאי העור, ובעצם מצמצמת את השפעות הפסוריאזיס. לכן, ביטוח הבריאות הממלכתי מכסה היום את העלויות עבור הטיפול עצמו בUVB. חשוב לציין כי בים המלח יש קרינת UVB גבוהה מאד. לכן, כדי לעבור טיפול בפסוריאזיס בעלויות נמוכות, כדאי לבחון האם קופת החולים שלכם גם משתתפת במימון השהות בבתי המלון בים המלח - דבר שנחשב למקובל כיום.

ומה עם תרופות נוספות?
קיים מאבק של חולי הפסוריאזיס על הכנסת תרופות נוספות לסל התרופות, בעיקר כאלו אשר באות לתת מענה לאנשים שצריכים לעבור טיפול בפסוריאזיס ברמה גבוהה יותר – כאשר נדרש טיפול מערכתי מסוים. מדובר על תרופות כמו מתוטרקסט או ציקלוספורין. עלותן נחשבת לגבוהה יחסית, ולרוב הן מכוסות במסגרת הביטוחים הפרטיים. עם זאת, לעתים ניתן לקבל עליהן הנחות בהתאם לחומרת המצב, וחשוב לקבל מידע מתאים, וכן המלצה של רופא בשאלה האם התרופות המערכתיות יועילו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה