יום שלישי, 23 ביולי 2013

שלטי הכוונה



החשיבות של שלטי הכוונה

כל אדם הגיוני בעידן המודרני וודאי יסכים עם העובדה כי על פי רוב יש משמעות גדולה לקיומם של שלטי הכוונה שונים כאלה ואחרים במתחמים ומרחבים שונים. אין זה סוד ואין זה מוגזם לומר, כי ללא שלטי הכוונה קיים סיכוי גבוה לתוהו ובוהו בסביבת בני האדם מן הסתם. השלטים עוזרים לנו להבין אחד את השני בצורה הטובה והמהירה ביותר שיש, מעבירים מסרים סמויים וגלויים, מהווים פלטפורמת תקשורת מיידית ומתאימים לסיטואציות שונות ומגוונות לצורך העניין. לשלטים יש חשיבות אדירה ועל כן מאחורי כל שלט ושלט בסביבה הציבורית עומדת ועדה של מומחים אשר מחליטה על העיצוב שלו, על הסגנון, על המראה, על המיקום, על הטקסט ועוד אלמנטים שונים כאלה ואחרים. חברה אשר מבינה את החשיבות של שלטים יוצרת לעצמה יתרון ויכולה להתפתח לכיוונים חדשים. במילים אחרות, אין להקל ראש בנושא של שלטי הכוונה ויש לתת להם את הכבוד הראוי.


שלטים לילדים

היבט נוסף דרכו ניתן לבחון את החשיבות של שלטים שונים הוא השימוש שלהם בקרב ילדים. בעוד מבוגרים מכירים מתוך ניסיון ופרקטיקה את כללי ההתנהגות בחברה, שלטי הכוונה הם הדרך היחידה של ילדים ואפילו בני נוער לקיים אותם. מלבד תחום הזהירות בדרכים בו השלטים יכולים להציל חיים, ניתן למצוא כיום שלטים בולטים בדרך למוסדות לימוד, גנים, בתי ספר וכל איזור מפגש עירוני לילדים ובני נוער.

שלטים בטיול בחו"ל

שלטים עוזרים גם לתיירים ולאורחים המגיעים אל מדינות מסוימות ואינם מכירים את התרבות. למרות שקיימים הבדלים בסגנון של שלטים באיזורים שונים בעולם, הרעיון הכללי נשאר דומה. החשיבות של השלטים מוכרת לכל מי שמנסה להכווין את התנועה, לסדר מבנה ציבורי או לפקח אחר התנהלות אנשים בתוך חללים פתוחים. טיול בחו"ל לדוגמא מתחיל עם פענוח השלטים באולם הנחיתה של שדה התעופה, ממשיך עם קריאת השלטים בחוץ לצורך מציאת תחבורה ומסתיים רק עם ההגעה אל המלון וזיהוי החדרים, הקבלה או הכניסה. למרות שרובנו לא מקדישים מחשבה לנושא הזה, שלטי הכוונה חשובים וכדאי לעקוב אחריהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה