יום שבת, 20 ביולי 2013

ביטול רישום פלילי

ביטול רישום פלילי לחיילים
בכל מה שקשור אל מערכת המשפט, הרי שהנושא של הרישום הפלילי הוא תחום רחב מאד, ואחת מן הסוגיות בעניין חשוב זה היא ביטול רישום פלילי לחיילים. עברות אשר בוצעו בתקופת השירות הצבאי יכולות להיחשב לעבירות פליליות לכל דבר, ורישומן יהיה בתיק הפלילי שלו מן הסתם. עבירות שבוצעו במהלך השירות הצבאי ונידונו בבית משפט צבאי אשר הרשיע את החייל נרשמות בתיק הפלילי שלו, והן מהוות כתם על שמו ועל עתידו התעסוקתי והאישי יחדיו ללא כל צל של ספק מטבע הדברים.
 
רישום פלילי ועתידו של האדם
חייל שבתיקו האישי נרשמו עבירות פליליות עוד בהיותו בשירות פעיל בצבא יהיה במצב שלא יוכל לקבל תעודת יושר על מנת להתקבל למקומות עבודה רבים. הרישום של עבירות בתקופת הצבא נשאר לתקופה של 17 שנה לפחות, ובמצב זה פוחתים סיכוייו להתקבל למקומות עבודה ציבוריים או אפילו פרטיים אשר על פי רוב מבקשים לראות תעודת יושר לפני תחילת העסקתו של האדם.
העברות המובילות לרישום פלילי בצבא
עבירות של אחזקת סמים והשימוש בהן בתקופת השירות הצבאי, עבירות של שימוש בנשק שלא כדין או עבירות מין הן לא כל עוררין העברות הכבדות אשר נרשמות בתיק הפלילי של החייל. אך יש לציין את העובדה, כי גם עבירות "צבאיות" גרידא כמו עריקה או נפקדות עלולות להוביל לרישום פלילי.
כיצד מתמודדים עם רישום פלילי צבאי
ביטול רישום פלילי מתקופת הצבא ניתן לבקש מאת נשיא המדינה. למעשה בקשת ביטול רישום פלילי זו היא בקשת חנינה מהנשיא וההליך דומה לזה במישור האזרחי. בקשת ביטול רישום פלילי צבאי מוגשת ישירות לנשיא המדינה. הנשיא בוחן את הבקשה לאחר שקיבל את התייחסות הגורמים הצבאיים הרלוונטים כגון: רמ"ד חנינות בפרקליטות הצבאית. את ההחלטה הסופית מקבל הנשיא בעצמו והיא מחייבת את הגורמים השונים.
מומלץ להיעזר בעורך דין פלילי כדי לנסח את בקשת החנינה לצורך ביטול רישום פלילי על ידי הנשיא. יש לזכור כי הבקשה נבדקת על ידי גורמים משפטיים ולכן על הבקשה להיות מנוסחת ומנומקת היטב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה