יום שבת, 17 באוגוסט 2013

עורך דין פלילי



עורך דין פלילי ועברות אלימות
כל עורך דין מומחה בתחום משפט אחר, כאשר אחד מן התחומים הבולטים ביותר הוא לא אחר מאשר התחום של המשפט הפלילי. בתוך כך, ניתן לומר, כי אחד מן התחומים הנפוצים יותר בעיסוקו של עורך דין פלילי הן עבירות אלימות כאלה ואחרות. עבירות אלה כוללות מגוון רחב מאד של מעשי אלימות מסוגים שונים ומגוונים, החל מתקיפה פשוטה ועד לעבירות המתה שונות של רצח והריגה או גרימת מוות ברשלנות במקרים מסוימים. עבירות תקיפה הם מאד מגוונות וכוללות גם עבירות אלימות במשפחה, תקיפת שוטרים, תקיפות בנסיבות מחמירות וכיוצא באלה.
לפי חוק העונשין מוגדרת עבירת תקיפה באופן הבא: "המכה אדם, נוגע בו, דוחפו או מפעיל על גופו כוח בכל דרך אחרת, במישרין או בעקיפין, בלא הסכמתו או בהסכמה שהושגה בתרמית…"
עבירות אלימות במשפחה וסגירת תיק בהסכמה
במקרים רבים של תקיפה ואלימות בתוך המשפחה משקמים בני הזוג את חייהם, אך במידה והוגשה תלונה במשטרה בגין עבירות אלימות אלה ונפתח תיק פלילי לאחד מבני הזוג תהיה הדרך לביטול התיק וסגירתו לא כל כך קלה. עורך דין פלילי יכול לעזור במקרים אלה כדי לסגור את התיק ולהביא לניקוי התיק האישי של בן הזוג שהתנהג באלימות. אך יש לזכור כי לא רצון בני הזוג לסגירת התיק עומד לנגד עיני המשטרה, אלא שעליה לקחת בחשבון גם את טובת הציבור בסוגיה זו. סיוע של עורך דין פלילי מעלה את הסיכויים לסגירת התיק ולאי הגשת כתב אישום במקרים שכאלה.


תקיפת שוטרים
תקיפת שוטרים נחשבת לעבירה חמורה מאד וגם בתי המשפט מתייחסים אליה בצורה זו. לעבירה כזו קבוע עונש מינימום שהשופט אינו יכול לרדת ממנו, אלא במקרים מאד קיצוניים ובהגשת נימוקים מאד חזקים.
תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו יכולה להיות בעלת פנים שונות וזאת לנוכח השאלה האם ידע התוקף כי מדובר בשוטר או שלא. במקרה שלא ידע התוקף כי האדם העומד מולו הוא שוטר (שוטר או בלש בלבוש אזרחי ללא סימנים מזהים) לא מתייחסים לאירוע כתקיפת שוטר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה