יום שבת, 17 באוגוסט 2013

הפירנאים



הרי הפירנאים – נופש לאוהבי הטבע
אם אתם בעניין של טיול בחו"ל אשר יותיר בכם רושם עז מכל מיני היבטים שונים כאלה ואחרים ויחזיר אתכם לארץ עם הרבה מאד זכרונות טובים במיוחד, הרי שאין כל צל של ספק כי טיול לאזור הרי הפירנאים יעשה את זה הכי טוב.
אמצע הקיץ היא העונה הטובה ביותר לטיולים בהרי הפירנאים. הרי הפירנאים מהווים גבול טבעי בין חצי האי האיברי ובין צרפת. ההרים משתרעים מחוף האוקיינוס האטלנטי ועד לחופי הים התיכון בסמוך לעיר ברצלונה שבספרד. שרשרת הרים זו מכונה יער העד האחרון באירופה ורובו מוכרז כשטח טבעי שאינו מיועד לבנייה או לתעשייה כבדה. שטח ההרים הוא כשטחה של מדינת ישראל ובמקום הרחב ביותר מגיעים ההרים למאה ק"מ. הרים אלה מחולקים בין שלוש מדינות שונות: צרפת, ספרד ונסיכות אנדורה הממוקמת בלב ההרים. 


פעילות ספורט ואתגר
הרי הפירנאים ידועים כאתר טיולים אתגריים המושך אליו אנשים מכל רחבי אירופה וממקומות שונים בעולם. ההרים משופעים במסלולי טיול מסוגים שונים ובדרגות קושי שונות. ניתן לעשות בהרי הפירנאים טיולים רגליים בדרגות קושי שונות, טיולי רכבי שטח, טיולים רכובים על סוסים וכדומה. בשרשרת ההרים אין ספור מסלולים מסומנים שמיועדים לכל אחד בכל רמה שהיא. בנוסף ניתן להצטרף לטיולי אתגר ספורטיביים עם קבוצות מקומיות או במסגרת טיול מאורגן אתגרי המתארגן בארץ. במסגרת טיולים אלה ניתן לעשות טיפוס על מצוקים, טיפוס הרים, שייט  בנהרות שוצפים, שייט קיאקים בנחלים מתפתלים וכדומה.
פעילות חורף
רבים אינם יודעים זאת, אבל הרי הפירנאים משמשים גם מוקד לסקי בחורף. בנסיכות אנדורה הממוקמת בגובה ההרים ישנם כמה אתרי סקי מעולים שחובבי הספורט הזה פוקדים אותם בכל חורף. הכפרים הציוריים המארחים את האתרים הללו ממוקמים על מדרונות ההרים והנופים הנשקפים מהם מהממים.
הפירנאים לכל המשפחה
הרי הפירנאים ידועים כמקום חופשה מדהים גם למשפחות האוהבות לטייל בטבע, האוהבות לשהות בטבע ולצאת לטיולים מרתקים עם הילדים. בהרי הפירנאים ניתן למצוא אין ספור פעילויות טבע המותאמות למשפחות עם ילדים וגם סידורי הלינה והאוכל מתאימים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה