יום ראשון, 11 באוגוסט 2013

פירוש חלומות לפי הקבלה



משמעות החלומות

פירוש חלומות מעסיק אנשים רבים מתחומים שונים, החל בפסיכולוגים, פילוסופים, חוקרי תרבות ועד מיסטיקנים ואנשי דת. פירוש חלומות נכתבים בעזרת שימוש בתיאוריות רבות ואף מסתבר כי חוקרי החלומות השונים מעניקים משמעויות דומות ברוב המקרים. הייחודיות הקיימת בפירוש חלומות לפי הקבלה, הוא השילוב של כלל הפירושים שנאספו מתוך ידע הנצבר במשך ההיסטוריה, על ידי מלומדים מעולם הקבלה ורבנים מפורסמים.


למה משמש פירוש חלומות

לפי הקבלה לכל חלום יש פירוש. פירוש חלומות לפי הקבלה, עוזר להבין מה משמעות החלומות אותם חולמים. הסמלים שבהם נתקלים בחלום אינם כפשוטם, הקבלה מלמדת כי ההקשר של כל סמל, גם אישיותו של החולם, משפיעים על משמעות החלום. למעשה, בכוחם של כל אלה לשנות ואף להפוך את משמעותו של החלום, כך שפותרי החלומות על פי חכמת הקבלה מציעים לא להיצמד למשמעות של סמלי החלום.



סיוטים

פירוש חלומות לפי הקבלה, רואה בסיוט כמסר דחוף, המאותת לאדם כי דרוש שינוי כיוון בחייו. הסיוט הוא כמו שלט אזהרה גדול על אוטוסטראדת החיים, המודיע שיש להאט ולהרהר במעשי האדם. להתנהגות שלילית יש השפעה על החיים של כל אחד ותוצאות העלולות לקרות עקב התנהגויות לא יאה של אדם, אלו הם הדברים שהסיוט מזהיר מפניהן. הסיוט הוא לעיתים קרובות האות היחיד שהאדם מקבל כי משהו אינו כשורה. אם יקשיב לאזהרה שהוא קיבל, אם יעשה כל שביכולתו כדי להפסיק את מעשיו השליליים, ימנע ממנו הכאב האמיתי, חוסר הביטחון והפחד בחיי היומיום שעליהם רמז הסיוט.


להפוך את השלילי לחיובי

מקובל לחשוב על פי פירוש חלומות לפי הקבלה, כי חלום שלילי אינו אמת מוחלטת, אלא קריאה לנקוט פעולה בכדי לשנות או להשפיע על משהו בחיים האמיתיים. אין זה משנה מהם פרטי המסר הנמסרים בחלום ועל האדם לזכור כי ביכולתו להפוך לחיובי גם את מה שהופיע בחלום כאלמנט שלילי. כפי שהקבלה טוענת, לאדם יש את האמצעים לשנות את דפוסי התנהגותו בעולם, להתגבר על החולשות שלו, שהרי החיים אף פעם לא מבקשים ממישהו לשנות את מה שאין ביכולתו לשנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה