יום שבת, 19 במרץ 2016

איך חשבנו על הרעיון של התחדשות עירונית



בעלי ואני קנינו דירה באחת השכונות הישנות בעיר מרכזית בישראל. נכון שהשכונה קצת ישנה ויש לדירה בעיות, אבל לא יכולנו להרשות לעצמנו לרכוש דירה יקרה יותר. עם הזמן פנו אלינו נציגים של השלטון המקומי ואמרו לנו שמתוכננת בשכונה שלנו התחדשות עירונית. שאלנו אותם במה זה כרוך והם סיפרו לנו על התהליך ועל העלויות. למרות שכבר לקחנו משכנתא על הדירה לא היססנו ובחרנו במסלול של תמ"א 38. שמענו גם על אפשרות של פינוי בינוי, שבו יהרסו את הבניין שלנו ויבנו במקומו חדש, אבל היזם אמר שאין צורך בכך ושעדיף לנו לבחור בתמ"א 38.  
באיזה מסלול בחרנו של התחדשות עירונית
יש לנו שכנים טובים והחתימה על החוזה של התחדשות עירונית מול היזם לא הייתה בעייתית. בגלל שהתהליך הוא חלק מהתחדשות עירונית, היזם התחייב גם לשפץ את גן המשחקים הסמוך וגם להוסיף עוד שתי כיתות בבית הספר. לנו זה היה מצוין כי אנחנו מתכננים להרחיב את המשפחה. ואכן, העבודה התבצעה לפי לוחות הזמנים ולפי כל התכניות שהיזם התחייב עליהן. הוא הוסיף שתי קומות לבניין וגם שתי דירות גן, חיזק את הבניין מבחוץ וצבע אותו, הוסיף לנו מרפסת וגם ממ"ד. לא האמנו  כשחזרנו לדירה שלנו, אמנם זו הייתה השקעה כספית לא מבוטלת אבל ערך הדירה שלנו מאוד עלה. 

מהן התוצאות של ההתחדשות עירונית ברחוב שלנו
כל התהליך של ההתחדשות העירונית בשכונה שלנו העלה את ערך הדירות בכל האזור. רוב הבניינים עברו את אחד המסלולים של התחדשות עירונית, בין אם פינוי בינוי או תמ"א 38 כמו שאנחנו בחרנו. משכונה ישנה ומלאת בעיות, קיבלנו תוך שנים אחדות שכונה חדשה ומשופצת, תיקנו את המדרכות, גן הילדים שודרג ובית הספר התרחב. מבחינתנו התהליך של התחדשות עירונית היה מאוד משתלם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה