יום שבת, 8 בדצמבר 2012

עוסק מורשה


פתיחת תיק עוסק מורשה
פתיחת תיק עוסק מורשה מתאימה לכל מי שמעוניין לעבוד כעצמאי ולא כחברה בע"מ ויש סיבות רבות למה כדאי להתארגן באופן זה ולא באופן של חברה בע"מ. לעומת זאת יש גם סיבות טובות להתארגן כחברה בע"מ. הכל תלוי בנסיבות ובסוג העסק שמעוניינים לפתוח ומומלץ להתייעץ עם רואה חשבון בעניין זה.
עוסק פטור לפני עוסק מורשה
לפני שנפנה לתאר עוסק מורשה מהו, יש לציין כי  מי שהמחזור שלו נמוך מ-77 אלף ש"ח בשנה יכול לפתוח תיק עוסק פטור ולהיות פטור מכל ענייני המע"מ השונים. ברגע שעבר אתה מכסה הנ"ל הוא חייב בפתיחת תיק מלא במע"מ כדי להפוך לעוסק מורשה.
עוסק מורשה
עוסק מורשה – נותן חשבוניות מס
עוסק מורשה נתפס כיותר רציני מעוסק פטור ועל כל העסקאות שלו הוא מחוייב להוציא חשבוניות מס כחוק. מי שעובד מול חברות רצוי שיתארגן כעוסק מורשה מלכתחילה מכיוון שחברות לא עובדות עם עסקים שאינם מוציאים חשבוניות.
עוסק מורשה והרשויות
כדי להפוך עוסק מורשה יש לפתוח שלושה תיקים בשלוש רשויות שונות. את שם העסק בוחרים רבים כשם המשפחה והשם הפרטי שלהם, אבל ישנם אחרים המכנים את העסק שלהם בשם אחר. שלוש הרשויות שיש לפתוח בהן תיק הן:
משרדי מע"מ – יש לפתוח תיק במע"מ לאחר שתצהירו על תחום העיסוק של העסק אותו תנהלו כעצמאיים וכן תדווחו על צפי הכנסות שנתי שלכם מן העסק. לאחר מכן תקבלו תעודת עוסק מורשה.
ביטוח לאומי – יש לפתוח תיק עצמאי בביטוח הלאומי וכן לדווח במידה ואתם מתכוונים להעסיק עובדים בעסק שלכם.
מס הכנסה – עוסק מורשה צריך לפתוח תיק של נישום במס הכנסה ועליו לדווח באופן שוטף על הכנסותיו והוצאותיו במשך השנה. בסוף השנה יש להגיש דוח שנתי המרכז את כל הפעילות הפיננסית של השנה.
האמת היא, שחשוב לזכור, כי על מנת להכריע איזה מעמד יהיה לעסק שלכם אל מול רשויות המס, נדרשת בדיקה מול רואה חשבון מקצועי ומנוסה, אשר יסביר לכם בצורה מפורטת מה המשמעות של בחירה במעמד כזה או אחר עבורכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה