יום רביעי, 12 בדצמבר 2012

הדברה



הדברה נגד חרקים
אין ספק שאחד מסוגי ההדברה הנפוצים והמבוקשים ביותר בישראל אלו הן שיטות ההדברה נגד חרקים. הדברה נגד חרקים היא נחוצה, לא רק כי יש זנים רבים כ"כ של חרקים - הם גם נמצאים בהמוניהם במקומות רבים. אין כמעט אדם שלא ראה לפחות חרק אחד בתוך הבית שלו, וכשרואים יותר מאחד כבר מזהים שיש בעיה. אז איך מבצעים היום הדברה אפקטיבית נגד פרעושים, נמלים, תיקנים ושאר דומיהם?


קודם כל טיפול מונע
לפני שאתם מזדרזים ליצור קשר עם שירותי הדברה, צריך לבצע קודם כל טיפול מונע אפקטיבי. החרקים השונים נמשכים לרוב למזון ולשאריות שלו, וכן הם מתרבים באזורים בהם יש צמחיה שאיננה מטופחת. יש לבצע ניקיון יסודו של ארונות המזון שלכם, ולוודא איטום מוחלט של כל קופסאות המזון. אם יש לכם צמחיה שאתם מזינים בבית זה הזמן לגזום אותה ולטפל בה. יש להימנע מהצטברות של זבל בתוך הבית או בסביבתו הקרובה.

 
ואיך מבצעים הדברה?
אם הגעתם לנקודת האל חזור ויש צורך להזמין שירותי הדברה, יש כמה דברים שאפשר לעשות יש כמובן חומרי הדברה לשימוש עצמי שאתם יכולים לעשות בהם שימוש במידה ומדובר על כמות קטנה. אם הכמות היא גדולה יחסית, מומלץ לקרוא למדביר מקצועי. יש היום אמצעים שונים של הדברה ירוקה, אשר כוללים פיזור שלרעלים אשר פוגעים רק במזיקים עצמם ולא בבני אדם או חיות מחמד.

 
ולעתים צריך ריסוס
לפעמים יהיה מצב בו תידרש הדברה כימית נרחבת, תוך שימוש באמצעי ריסוס. הדברה מסוג כזה תדרוש אמנם פינוי של הבית, הוצאת המזון וכיו"ב - אך לעתים זהו המוצא האחרון שיש לבחור בו. מכל מקום, התייעצו קודם עם מדביר מקצועי שיבחן את מצב המזיקים בסיבתכם, וימליץ לכם על שיטת ההדברה הטובה ביותר.
כמו כן, חשוב לדעת כי קיים טווח מחירים משתנה בין ספקי ההדברה למיניהם, ולעיתים מדובר על הפרש גדול מאד בין הצעה אחת לאחרת של הדברת המבנה המבוקש שלכם. על כן ערכו סקר שוק יסודי על מנת לא לשלם מחיר מופקע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה