יום רביעי, 19 בדצמבר 2012

עסקים למכירה



עסקים למכירה – מה יש לשאול לפני הרכישה?
רבים אשר מחפשים הזדמנויות עסקיות כאלה ואחרות מרבים לבדוק באתרי האינטרנט השונים אודות עסקים למכירה מסוגים שונים. יש ברכישת עסקים למכירה יתרונות רבים למדי, אבל עסקים למכירה יכולים להיות גם מלאי פחים קטנים ויש להיזהר מעסקים למכירה אשר עומדים למכירה מכל הסיבות שאתם לא רוצים להיות במגע איתן. על כן, לפני שאתם מחליטים על רכישת עסקים למכירה עליכם לשאול את עצמכם כמה שאלות חשובות שיאפשרו לכם להחליט בצורה מושכלת ונבונה.
למה העסק מוצע למכירה?
שאלה יסודית זו היא המפתח לפני כל רכישת עסקים למכירה. עליכם להיות משוכנעים מהתשובה שתקבלו האם העסק באמת מצליח והוא עומד למכירה כי הבעלים שלו מתכוון לצאת לפנסייה, או שאולי העסק נקלע לקשיים מסויימים שבעל העסק לא ידע כיצד להתמודד איתם וכדומה.


מה שווי העסק וכמה תצטרכו להשקיע בו?
שאלה זו מהותית ביותר לגבי ההחלטה שלכם. אל תסתמכו על הדוחות אשר מציג לכם המוכר אלא פנו למומחים אשר יוכלו לנתח את הדוחות ולתת לכם תמונת מצב אמיתית לגבי העסק אשר מעניין אתכם. לאחר שתבינו מה השווי של העסק באמת ובתמים, תוכלו להתחיל להבין כמה כסף יהיה עליכם להשקיע בעסק הספציפי הזה על מנת לדחוף אותו או לשנות אותו על פי החזון העסקי שלכם. כלומר, יש לבדוק את עלויות השיפוץ במידת הצורך, עלויות הפרסום השונות, ציוד שיש להחליף וכיוצר באלה הוצאות שיש לקחת בחשבון מבעוד מועד על מנת להבין מה התמורה שתקבלו בעד ההשקעה הגדולה שלכם.
רכישת עסקים למכירה – מה הסיכונים?
צריך לזכור, כי עסקים למכירה יכולים להחביא סיכונים שונים כאלה ואחרים. יש לבדוק האם יש צורך באישורים מיוחדים להפעלה מן הערייה או מרשות אחר וכי אין מניעה לקבל אותם וכיוצא באלה. בנוסף, תמיד קיים הסיכון של אי הכרת השוק הספציפי שבו העסק עובד ויש לשאול את עצמכם האם אתם מכירים שוק זה מספיק טוב. שאלה זו מביאה אתכם לשאלה החשובה מכולם והיא האם אתם מתאימים לנהל עסק מסוג זה בכלל?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה