יום ראשון, 27 בפברואר 2011

טרקטורונים חדשים


טרקטורונים היו משמשים בעבר רק לעבודת שדות וחקלאות והם הוגדרו גם על ידי משרד התחבורה ככלי רכב לעבודה בלבד. עם זאת, בשנים האחרונות אנו יכולים לראות כי הטרקטורונים מצאו דרכם לידי חובבי האקסטרים וכיום הם נחשבים לכלי רכב שטח לכל דבר.

כיום, טרקטורונים חדשים משמשים בעיקר לספורט אקסטרים אך מדובר בדגמים משופרים במיוחד להם מנוע בנפח אח ואפשרויות תמרון בשטח כמו שאין לטרקטורון העבודה הרגיל.

טרקטורון הוא כלי רכב בעל ארבעה גלגלים אותו מסיעים באמצעות כידון. הישיבה עליו דומה לישיבה על האופנוע אך הנסיעה נחשבת לבטוחה יותר. יש לחבוש קסדה בעת הרכיבה על הטרקטורון על פי החוק.

טרקטורונים חדשים


מה חשוב לדעת על טרקטורונים חדשים?

כיום ניתן לרכוב על טרקטורונים החל מגיל 16. בעבר, היו רוכבים בו במושב ללא היתר אך כיום החוקים השתנו בתחום, יש להישמע להוראות החוק בנוגע לנסיעה על טרקטורונים ולקחת בחשבון שיש איסור על נסיעתם בכבישים רגילים אלא אם מדובר בחצייתם ורק לשם מעבר ממקום אחד למשנהו ולא לשם נסיעה על הכביש עצמו.

אחזקת טרקטורונים חדשים יכולה להיות יקרה למדי וזאת בעיקר כשהטרקטורון נרכש לשם תחביב. רצוי למצוא מוסך איכותי ואמין ולהביא את הטרקטורון לתיקונים שוטפים ועל פי הוראות היצרן. חשוב לעשות שימוש אך ורק בחלפים מקוריים שכן אלו מסייעים להאריך את חייו של הטרקטורון והופכים את הנסיעה לבטוחה יותר. כמו כן, כאשר עושים שימוש בחלפים מקוריים הטרקטורון נוטה להתקלקל פחות.

כיצד יש לרכוש טרקטורונים חדשים?

רכישת טרקטורונים חדשים צריכה להיעשות לאחר שיקול מרכזי אחד : חדש או יד שנייה. אם החלטתם לרכוש טרקטורון חדש כנראה יש לכם כסף עודף בכיס וזה נחמד, אם לא, תוכלו תמיד לרכוש טרקטורון יד שנייה שנחשב לזול בהרבה.



כאשר אתם רוכשים טרקטורונים יד שניה אתם צריכים לקחת בחשבון שמדובר בטרקטורונים שכבר עברו לא מעט והדרך היחידה שלכם לגלות מה עבר עליהם הוא במוסך, לכן יש לקחת אותם לבדיקה מקיפה ולוודא כי אין תקלות שנסתרות לכם מהעין. רצוי לבחון האם מי שמוכר לכם את הטרקטורון הוא אכן הבעלים שלו וכמובן לוודא כי כל החלפים בטרקטורון מקוריים.

רצוי לבחון כמה טרקטורונים ולקבל הצעות מחיר שונות, לאחר מכן יש להשוות בניהם ולבחור את הטוב ביותר ולבצע לו את הבדיקה. חשוב מאוד לוודא שהבדיקה נעשית אצל מוסך ניטראלי שלא מכיר את המוכר והקונה טרם לביצוע העסקה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה