יום ראשון, 13 בפברואר 2011

RZR


RZR הוא רכב השטח החדש ומהפכני שכבש את השוק האמריקני ובשנים האחרונות גם את השוק הישראלי. בארץ הוא מוגדר כטרקטורון עבודה, למרות שמתאים גם לטיולי שטח זוגיים וגם לספורט מוטורי. בזכות תנוחת הישיבה הזקופה הפך RZR לכלי עבודה פופולארי במיוחד ואפילו לשותף טבעי למסעות צייד ודייג.

 ל- RZR יש כל מה שצריך הטרקטורון המושלם: בטיחות, נוחות, מהירות, חדות, יחס הכוח-משקל ועוד הרבה יתרונות אחרים. הרוכבים מגדירים אותו כטרקטורון שפשוט "מעיף" את כל הטרקטורונים האחרים בשוק ובהחלט נחשב למלך הטרקטורונים. בשנתיים האחרונות זכה  RZRבארבע אליפויות שונות בליגות החשובות ביותר בארה"ב. למעשה, זהו הטרקטורון האולטימטיבי לכל אוהבי ספורט מוטורי אתגרי ולכל החפצים בכלי עבודה אמין וחזק.

טרקטורונים RZR - נוחות ובטיחות
טרקטורונים מסוג RZR מאוד נוחים ובטיחותיים. כך למשל, מושבי הישיבה שלהם ממוקמים בצורה אידיאלית המספקת תמיכה לצווארם של הרוכבים. רצפתם, שממוקמת גם היא בצורה נכונה, מונעת מהרוכב להוציא רגל מין הרכב בזמן ההתהפכות, והרשתות, המכסות את פתחי הדלתות, אינן מאפשרות לרוכב "לגלוש" בזמן הנסיעה החוצה.

בנוסף לכל אלה, בזכות המיקום החכם של המנוע בחלקו האחורי של הטרקטורון, הרוכבים לא יושבים על המנוע. חידוש זה מאפשר לטרקטרון להיות בעל מרכז כובד נמוך ולהרוויח עוד 10 אינצ' גובה. מה גם, הגישה למנוע של RZR מאד קלה והיא נעשית על ידי הוצאת שני כיסאות הנוסעים.

טרקטורונים RZR – כל היתרונות
רוחבו של טרקטורון RZR הוא 50 אינצ' ומשקלו 428 קילו, מה שהופך אותו לטרקטורון המשא הכי קל בתעשייה. הוא מכיל מנוע 760 Twin סמ"ק 4 פעימות, המוזן על ידי מערכת הזרקת דלק אלקטרונית המספקת האצה מהירה מאד מ- 0-60 בפחות מ- 4 שניות, כאשר המהירות הסופית מגיעה ליותר מ- 90 קמ"ש. בשל העדר קרבורטור הוא חוסך כיוון מיותר בנסיעה בגובה הים או כאשר מטפסים על הרים. 

 
RZR

טרקטורונים RZR – רכיבה בשטח
טרקטורונים מסוג RZR מתגברים בקלות על כל תנאי שטח. אלה הם טרקטורונים בעלי מערכת  AWD (All Wheel Drive) הנשלטת באמצעות לוח השעונים. בזמן שהמערכת מופעלת מרכז הבקרה של הטרקטורון מבחין באיבוד אחיזה ובמידת הצורך מפעיל את המערכת האוטומטית. כך למשל, כאשר הרוכב נמצא באמצע עלייה ושני הגלגלים האחוריים מאבדים אחיזה, המערכת הזו יכולה להיכנס לפעולה באופן אוטומטי ובכך להציל את הרוכב מהתהפכות. במקרה שהמערכת לא פועלת היא מעבירה את עצמה בצורה אוטומטית למצב – WD2.


תגובה 1: