יום ראשון, 13 בפברואר 2011

פסיכולוגית קלינית


אנשים בין חווים מצוקות בחיי היום יום שלהם. רבים סובלים ממצוקות חד פעמיות ורגעיות בהן ניתן לטפל באמצעות כמה טיפולים, חלקם סובלים מהפרעות מסוימות אשר דורשות טיפול מעמיק יותר וחלק קטן מהאנשים סובל מהפרעות קשות אשר מחייבות טיפול פסיכולוגי אינטנסיבי ואף טיפול תרופתי.

טיפול פסיכולוגי ניתן על ידי פסיכולוגית קלינית מיומנת ומה שעושה את ההבדל בינה ובין הפסיכולוגית הרגילה היא העובדה שפסיכולוגית קלינית יכולה לספק שירותים נוספים כגון מתן חוות דעת משפטית, ביצוע עבודות מחקר והשתתפות במחקרים, מתן שירותים פסיכולוגיים מקיפים ליחידים ולקבוצות ועוד. 



מה ההבדל בין פסיכולוגית קלינית ובין פסיכיאטרית ?

אנשים רבים אינם עושים את ההבדל בין פסיכולוגית קלינית ובין פסיכיאטרית ובצדק. לאוזן לא מומנת קליניקה ופסיכיאטריה הן מילים אשר לקוחות מעולם הרפואה ולכן הן מתקשרות לנו עם רופאים, תרופות וטיפולים מורכבים יותר.

חשוב להבין, פסיכיאטר הוא רופא לכל דבר ולכן הוא יכול לרשום מרשמים לתרופות שונות. הפסיכולוג הקליני הוא לא רופא, לכן הוא לא יכול לעשות זאת. עם זאת, אנו יכולים לראות כי פעמים רבות הפסיכולוג הקליני משתף פעולה עם פסיכיאטרים בעת עבודתו וזאת משום שהוא חושב שמטופליו זקוקים לאבחון פסיכיאטרי או שהם זקוקים לטיפול תרופתי כזה או אחר. כאשר פסיכולוג קליני חושב שהמטופל שלו זקוק להתערבות נוספת הוא מפנה אותו לפסיכיאטר ואף מתייעץ עמו לאחר שזה אבחן את המטופל לגבי המשך הטיפול.

כיצד יש לבחור פסיכולוגית קלינית ?

בחירת פסיכולוגית קלינית היא לא פעולה מסובכת מידי. מדובר על תחום די מצומצם בו פועלים מיטב במוחות בישראל. אנו יכולים לראות כי ישנם מספר פסיכולוגיים קליניים בכל עיר ובדרך כלל כל אחד מהם עובד עם קופת חולים מסוימת, כמובן שלכולם ניתן גם להגיע באופן פרטי.

פסיכולוגית קלינית  


ראשית רצוי לבחון האם קופת החולים שלכם יכולה לסייע בסבסוד חלק מהטיפול הפסיכולוגי או כולו. בדרך כלל קופות החולים מספקות סבסוד כל שהוא ולכן מומלץ לברר נושא זה מראש. לאחר מכן רצוי לבחון אילו פסיכולוגים קליניים פועלים באזור מגוריכם והאם הם פנויים בשעות בהן אתם יכולים להגיע אליהם.

דבר נוסף אותו כדאי שתבחנו היא ההתמחות של הפסיכולוג. אנו יכולים לראות כי חלק לא קטן מהפסיכולוגים מתמחים בתחום מסוים כגון חרדות, הפרעות אכילה, פחדים וכן הלאה.
נושאים נוספים אותם יש לבחון הן ההמלצות על אותם הפסיכולוגים. ניתן למצוא המלצות בפורומים השונים באינטרנט ובאתרים רבים.  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה