יום שבת, 28 בדצמבר 2013

מרפאת שיניים ניידת



כל מה שרצית לדעת על מרפאת שיניים ניידת

רופא שיניים זה לא בדיוק האדם האהוב על אף אחד מאיתנו ללא כל צל של ספק, אבל מסתבר כי אין ברירה במקרה הזה וחייבים לדאוג תמיד לבריאות השיניים שלנו הן מן הפן הבריאותי והן מן הפן האסתטי כמובן. אין זה סוד כי מטבע הדברים נראה כי בשנים האחרונות מרפאות שיניים ניידות הופכות יותר ויותר פופולאריות. מה היא מרפאת שיניים ניידת? עבור איזה קהל יעד היא מיועדת בעצם? וכיצד זה עובד בפועל הלכה למעשה? קבלו תשובות לכל השאלות לפניכם. 

מרפאות שיניים ניידות: מרפאות שיניים למטופלים המרותקים לבית

מרפאת שיניים ניידת, כשמה כן היא, מרפאת שיניים לכל דבר, המתנהלת בתנאים דומים לאלו של "בית חולים שדה", לא במרפאה "פיזית", נייחת, הממוקמת בבניין קבוע, אלא בביתם של המטופלים או בתוך מעין אוטובוס על גלגלים שהוסב למרפאת שיניים של ממש. כך למעשה, פועלת מרפאת השיניים הניידת כמעין מחלקת פה ולסת מתנייעת על גלגלים, שערוכה לספק מענה לכל מטופל, שאינו יכולה להגיע פיזית אל מרפאת השיניים.
הקונספט של מרפאת שיניים ניידת התגבש במטרה לספק מענה בעיקר לאוכלוסיית הגיל השלישי, שחלק ניכר ממנה זקוק לסיוע סיעודי בתפקוד היומיומי, אינו יכול ללכת בכוחות עצמו או תשוש נפשית, ועל כן אינו ערוך להקדיש זמן לעניינים דנטליים. גם בני הגיל השלישי שעדיין מתפקדים כרגיל, אך ההגעה אל מרפאת השיניים לסדרה של טיפולים היא טרטור מיותר עבורם, יכולים להיעזר בשירותיה של מרפאת שיניים ניידת, שמגיעה אל ביתם ומספקת להם את הטיפול הדרוש. בתוך כך, יש לציין, כי לא רק אוכלוסיית בני הגיל השלישי נמנית על קהל היעד של מרפאת השיניים הניידת, אלא גם בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים, שאינם יכולים להגיע באופן עצמאי למרפאה רגילה. 


על התרחבות השירותים של מרפאת השיניים הניידת 

לאור ההצלחה המסחררת של מרפאות השיניים הניידות, מספר מרפאות הרחיבו את שירותיהן, כך שכיום הן נותנות מענה גם לארגונים חברתיים, לעובדי הייטק ולוועדי עובדים, המקבלים טיפולים דנטליים במקום העבודה ו/או במקרום מגוריהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה