יום חמישי, 5 בדצמבר 2013

תביעת אובדן כושר עבודה



לא פעם קורה מצב מסוים בו אדם כל שהוא אשר עובד במקום עבודה כזה או אחר ונפגע בצורה כזו שההגדרה שלו הוא אובדן כושר עבודה. תביעת אובדן כושר עבודה יגיש אדם שנפגע מעבודתו במקרים של תאונה או מחלת מקצוע והוכיח שהפגיעה כתוצאה מעבודתו. במקרים כאלו יקבל הנפגע אישור מן המוסד לביטוח לאומי אשר אינו כשיר לעבודה בתחום עבודתו וכמו כן, שאינו יכול לעבוד בעבודה אחרת אשר מתאימה לכישוריו ותחום השכלתו. 

אדם אשר מגיש תביעת אובדן כושר עבודה יוכיח שלא עבד מיום קביעת אי כושר עבודתו מכיוון שהיה זקוק למנוחה בשל הפגיעה אשר ממנה הוא סובל ומונעת ממנו תפקוד תקין בעבודה שלו מטבע הדברים. על כן אישור רפואי זו ההוכחה לכך. את תביעת אובדן כושר עבודה יש להגיש לאחר התייעצות עם עורך דין אובדן כושר עבודה אשר יוכל לספק את מלוא המידע אודות כל מה שמגיע לנפגע מבחינת החוק.

תביעת אובדן כושר עבודה מביטוח לאומי
במידה והנפגע אינו יכול לעבוד בעבודה סבירה אחרת המתאימה להשכלתו ולכישוריו עליו יהיה להגיש לביטוח הלאומי תביעת אובדן כושר עבודה. עורך דין אובדן כושר עבודה יכול לעזור בהגשת התביעה לשם קביעת דרגת נכות זמנית או קבועה. כלומר, אם ניסיונו והמיומנויות של הנפגע נפגעו אין הוא יכול לעבוד בעבודה המתאימה לתחום עיסוקו. 



תביעת אובדן כושר עבודה זמני
אדם הנפגע זמנית והכנסותיו פחתו ב- 25 אחוזים יכול לתבוע את הביטוח הלאומי בעזרת עורך דין אובדן כושר עבודה ולקבל פיצוי כספי עד להחלמתו וחזרתו לעבודה. כמובן שיש להוכיח זאת באמצעות בדיקת רופא ואישורים רפואיים וכמו כן, להוכיח שהפגיעה היא בעקבות עבודתו. 

תביעת אובדן כושר עבודה מהביטוח הפרטי
בנוסף, הנפגע יכול להגיש תביעת אובדן כושר עבודה לביטוח הפרטי שלו ולקבל גם שם פיצוי כספי במידה והוא משלם על אובדן כושר עבודה בפוליסה. במקרים של מוות רשאים היורשים החוקיים של הנפגע לקבל את הגמלה של דרגת הנכות אשר אושרה עד לסיום תקופתה הן מהביטוח הפרטי והן מהמוסד לביטוח לאומי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה