יום שני, 28 בנובמבר 2011

דירות בכפר סבא


המחאה החברתית אותה הובילה דפני ליף בקיץ האחרון, אומנם לא הביאה למהפך רציני בשוק הדיור בישראל ולא סיפקה לכל זוג צעיר דירה במחיר מוזל, אך השפעתה ללא ספק מורגשת כמעט בכל תחומי הנדל"ן. היא מורגשת בירידה חדה בביקוש לדירות, בהגדלת היצע הדירות והכי חשוב – בירידה של 4% בממוצע במחירי הדירות ברחבי הארץ. הירידות לא פסחו על דירות בכפר סבא שמחיריהן ירדו בחודשים יולי –אוקטובר 2011 בכ- 3%. עם זאת, עדיין מדובר במחירים גבוהים לכל הדעות: מחירה של דירת 4 חדרים למכירה בכפר סבא עולה היום כ- 1.62 מיליון שקל ואילו דירת 4 חדרים להשכרה עולה 4,830 שקל בחודש. 



המחירים מטבע הדברים משתנים מאזור לאזור, מפרויקט לפרויקט וכל שכן מקבלן לקבלן. הרי אם לשפוט לפי תערוכת הנדל"ן שהתקיימו בסוף שבוע האחרון בגני התערוכה – הקבלנים מאוד לחוצים למכור דירות אך הקונים ללא ממהרים לפתוח את ארנקיהם.

דירות בכפר סבא – דירות חדשות למכירה

דירות חדשות בכפר סבא הנבנות היום בהיקפים גדולים למדי ברחבי העיר, הן כנראה הראשונות שסופגות את השפעותיה של מחאת הדיור. בכפר סבא ישנם היום מספר פרויקטים חדשים הנבנים על ידי חברות הבנייה מהמובילות בשוק: ניצני אפגד, מנרב, בוני התיכון ואחרים.

מספר הדירות החדשות שנשארו על המדף בסוף ספטמבר, למשל, זינק בכ- 23% בממוצע מה שאילץ קבלנים רבים לצאת במבצעים מיוחדים לרוכשי דירות חדשות. עם זאת, עדיין לא ממהרים להוריד את המחירים של הדירות עצמן אך אין ספק שזה יקרה בקרוב.

דירות בכפר סבא – דירות יד שנייה למכירה

גם בשוק של דירות יד שנייה בכפר סבא מורגשת האטה במכירות ובביקושים, אם כי התושבים טרם זוכים לירידה משמעותית במחירים. להבדיל מקבלנים המחזיקים בכמויות גדולות של דירות בכפר סבא ומחויבים לבנקים למשכנתאות וללווים אחרים, מוכרי הדירות הפרטיים יכולים בינתיים להישאר על הגדר ולא למכור את נכסיהם במחירי הפסד. אך בעתיד הקרוב, אם מגמת ההתקררות תימשך הם יאלצו להתפשר. 

דירות בכפר סבא


דירות בכפר סבא – דירות להשכרה

שוק השכירות בכפר סבא מציג תמונה שונה לגמרי. בעוד שהביקושים לדירות למכירה יורדים והרוכשים דוחים את הקנייה, מחירי דירות בכפר סבא להשכרה מתחילים לעלות. מפני שאנשים מעדיפים היום לשכור דירה מאשר לקנות, בתקווה שמחירי הדירות למכירה יתחילו בקרוב לרדת. דירת 3 חדרים להשכרה ממוצעת בכפר סבא עולה היום כ- 3,500 שקל בחודש, בעוד שלפני כשנתיים הן עלו קצת יותר מ- 2,000 שקל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה