יום ראשון, 20 בנובמבר 2011

טיול מאורגן לארגנטינה



טיול מאורגן לארגנטינה, ארץ הטנגו, דולצ'ה דה ליצ'ה, עם אסאדו משובח ונופים עוצרי נשימה – הוא אחד הטיולים המבוקשים בעולם ואשר מאוד פופולארי בקרב המטיילים הישראלים.

טיול מאורגן לארגנטינה כולל בתוכו את כל האטרקציות והמקומות החשובים: ביקור בארץ האש ובשמורת סוף העולם, מפלי איגואסטו (נבחרו לאחד משבע פלאי העולם), במורנו (הקרחון המתנפץ) וכמובן בבואנוס איירס – עיר תוססת ומיוחדת במינה. ארגנטינה משופעת בנופים עוצרי נשימה, רוויה בצבעים וסגנונות תרבותיים, חיות בר נדירות והמון אוכל משובח. 



טיול מאורגן לארגנטינה – אודות המדינה

ארגנטינה שוכנת בחלקה הדרומי של יבשת אמריקה הדרומית, בין הרי האנדים לאוקיינוס האטלנטי. היא גובלת בברזיל, בפרו, בבוליביה ובצ'ילה ושייכת לאמריקה הלטינית. את שמה היא קיבלה בזכות נהר לה פלטה (נהר הכסף) ששכן במקומה של ארגנטינה. החל מהאמצע השנייה של המאה ה- 20 היא סבלה משלטון רודני צבאי שהביאו את המדינה לקריסה כלכלית. אומנם בתחילת המאה ה- 21 מצבה הכלכלי של ארגנטינה התייצב והיא הפכה לייעד תיירותי מספר אחד בעולם.

מבחינה טופוגרפית ניתן לחלקה לשלושה אזורים עיקריים: המישורים הפוריים של הפאמפס במרכז המדינה, הרמה של פטגוניה בדרום ורכס הרי האנדים לאורך הגבול המערבי עם צ'ילה. בשטחה שוכן הר האקונקגווה המתנשא לגובה של 6,960 מטרים מעל פני הים (הנקודה הגבוהה ביותר בדרום אמריקה).

טיול מאורגן לארגנטינה – מפלי האיגואסו

במסגרת טיול מאורגן לארגנטינה אתם מוכרחים לבקר במפלי האיגואסו שזכו להיכנס לרשימת שבעת פלאי העולם. הם נמצאים על גבול ארגנטינה ברזיל, ונחשבים לאחד המפלים הגדולים בשטחם בעולם. זהו שפע אדיר של מים מתוקים הניגרים מכל עבר ומעניקים חיים לסביבה: צמחיה ובעלי חיים. מפלי האיגואסו כוללים כ- 280 מפלים קטנים ובינוניים הנפרשים על שטח של כ- 3 קמ"ר לאורך נהר איגואסוו.

המפל המרשים ביותר הוא "גרון השטן" דרכו עובר הגבול בין שתי המדינות. למי שמחפש לינה באזור ימצא אותה בכפר מקומי קטן בשם פוארטו איגואסו. כמו כן, האזור מציע למטיילים מגוון רב של פעילויות: שייט למפלים בסירה, ביקור בשמורות טבע, מפגש עם חיות בר נדירות ועוד. 

טיול מאורגן לארגנטינה


טיול מאורגן לארגנטינה – חצי האי ולדז

חצי האי ולדז הוא גן עדן לחובבי הטבע וחיות בר. שם תפגשו בלווייתנים הגדולים (בחודשי יוני עד דצמבר) ובלווייתנים הקטנים (בפברואר עד אפריל). כמו כן, תפגשו כלבי ים, דולפינים, פינגווינים, פלמנקו ואחרים.  עיירה פוארטו מדרין היא נקודות היציאה לחצי האי ולדז.

2 תגובות:

  1. בקיץ החם הזה בתל אביב, כל מה שבא לי זה לקחת תרמיל, מקל ומפה ולצאת לטראק בהרי האנדים בגובה של אלפי קילומטרים ולהיות רק עם האינדיאנים, הלמות והשמיים.

    השבמחק
  2. אני חייב לציין שארגנטינה היא יוצאת דופן, גאונית עם שמות של נהרים וערים, ויפהפייה ברמות. אך זה מספיק לטייל שם למשך חודש שלם דרך טיול מאורגן לארגנטינה?

    השבמחק