יום רביעי, 28 בדצמבר 2016

הפקה מוזיקלית היא אומנות



כל שיר שנשמע היום ברדיו עבר הפקה מוזיקלית, בכל אלבום של אומן מעורב מפיק מוזיקלי אשר מוזיקאי ואומן בפני עצמו, הפקה מוזיקלית משנה לגמרי את סגנון השיר מאיך שהוא נכתב בהתחלה, אין אמן  אשר מכבד את עצמו שלא עובד עם מפיק מוזיקלי צמוד. המפיק המוזיקלי מחליט על קצב  ועל אופי השיר, ישנם שירים שלא ניתן לזהות לאחר הפקה המוזיקלית לכן זה הוא חלק משמעותי מאוד ביצירה.

איך הופכים למפיק מוזיקלי
קודם כל חשוב להבין , מפיק מוזיקלי הוא מוזיקאי בפני עצמו אשר מנוסה מאוד, להבדיל ממפיק סרטים אשר לא חייב להיות במאי, מפיק מוזיקלי חייב להיות בעל ידע רחב במוזיקה. היום ישנם בתי ספר למוזיקה אשר משלבים מסלול של הפקה מוזיקלית , יש מוזיקאים אשר מפיקים את השירים של עצמם, אך רבים מעדיפים לעבוד עם מפיק חיצוני כדי לתת רובד נוסף ליצירה. ישנם מפיקים רבים אשר לאחר שנים של עבודה בהפקה עוברים לקדמת הבמה ומוצאים אלבום. מפיק מוזיקלי הוא בעל סגנון ייחודי ומביני עניין ידעו לזהות מפיק מוזיקלי בדיוק כפי שמזהים זמר או נגן.



הפקה מוזיקלית במאה ה-21
עם עלייתה של המוזיקה האלקטרונית , המפיק המוזיקלי עבר למרכז הבמה, לא רק אנשי מקצוע מכירים את השמות של המפיקים, במסצנת המוזיקה האלקטרונית הם אמנים וכוכבים גדולים, ניתן לראות גם שתופי פעולה בין אמני פופ מוכרים לבין מפיקים מוזיקלים. אין ספק שבעולם המודרני בין אם מדובר במוזיקה אלקטרונית או כל סגנון אחר המפיק המוזיקלי הוא חלק בלתי נפרד מתהליך היצירה עד התוצאה הסופית, בפעם הבאה שתתאהבו בשיר או אלבום תבדקו גם את השם של המפיק המוזיקלי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה