יום רביעי, 28 בדצמבר 2016

לימודי מוזיקה אלקטרונית בקרב הצעירים - חשיפת הציבור הצעיר לתחום לימוד מרתק


מקומות רבים מציעים כיום מסלולי לימודי מוזיקה אלקטרונית, אשר עשויים להימשך בין מספר שבועות למספר חודשים ואף להגיע ל-2 שנות לימוד. מסלולי לימוד אלה לעתים משולבים עם תכניות לימוד אחרות ומשולבים בהם כל התכנים הקלאסיים שניתן למצוא בהרשמה אל לימודי מוזיקה אלקטרונית: אבלטון, קיובייס, פופ ודאנס, דאבסטפ, סאונד ותחומי מחקר חדשים.




יתרונות וחסרונות של לימודים אלה
המצדדים בלימודי מוזיקה אלקטרונית טוענים, כי תחום זה צובר תאוצה בעולם המודרני. לא רק שהתלמיד מקבל יכולות מוזיקליות אשר מתעלות על מקביליו בתחומי מוזיקה אחרים, הוא גם מסוגל לשלב יכולות אלה עם ז'אנרים אחרים וליצור יצירות מופלאות שלא נראו עוד. בנוסף, לדידם, היות ונוכחותה של מוזיקה זו נראה באירועי שמחה רבים, ואנשים רבים נשאבים אחריה, קיים פוטנציאל פרנסה גדול לעוסקים בה.

המתנגדים, לעומת זאת, טוענים כי לימודי מוזיקה אלקטרונית באים על חשבון לימודי המוזיקה הקלאסית, אשר כוללת סגולות רבות. בין היתר, לטענתם, מחקרים הראו שלמוזיקאים קיימים מבני מוח מעט שונים ממקביליהם הלא-מוזיקליים, וכן יכולות מפותחות בתחומים שונים בחיים. לשיטת המקטרגים, שינויים אלה נובעים מלימודי מוזיקה קלאסית, וירידה בנתחם מתוך כלל לימודי המוזיקה, יוריד בצורה בלתי אמצעית יכולות מגוונות של אנשים רבים. התוצאה הסופית תהיה פגיעה בחברה האנושית.

מדוע חשוב להתפתח גם בלימודי תחום זה?
לימודי מוזיקה אלקטרונית עשויים להוביל לשיפור ניכר בתכני המוזיקה העכשווית, ולגרום לתופעות תרבותיות מגוונות. נגני מוזיקה אלקטרונית, כמו דויד גואטה, נהפכו לאלילי תרבות הממלאים אצטדיוני ענק בהופעותיהם. כמו בכל תחומי החיים, ייתכן שלימוד תחום זה יוביל להאצה ולכיווני מחשבה חדשים ביצירות מוזיקליות. האם "וולפאנג אמדאוס מוצארט הבא" יגיע מלימודי מוזיקה אלקטרונית? העתיד יעיד על כך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה