יום שני, 31 באוגוסט 2015

יועץ משכנתאות פרטי



רבים מאלו שלוקחים משכנתא או מחזיקים באחת, שואלים מה תפקידו של יועץ משכנתאות פרטי. הרי בכל בנק אפשר למצוא יועץ משכנתאות. השאלה שצריכה לעלות היא מה התפקיד של יועץ המשכנתאות בבנק (או בחברה שרשאית להעניק משכנתאות) ולעומת זאת מה התפקיד של היועץ הפרטי. כדי להבין את ההבדל כדאי להסתכל על שוק המשכנתאות באופן כללי. שוק זה מגלגל מליארדי שקלים והוא משמעותי מאד לכל נותני המשכנתאות וכיוון שכך אפשר להבין שחשוב לבחון את האפשרויות השונות לקבלת משכנתאות.

  


מתי יכול היועץ הפרטי לחסוך כסף?
תפקידו של יועץ משכנתאות פרטי הוא לשרת את מי שלוקח משכנתא (מי שמתכנן לקחת או מי שכבר לקח) כשהוא יכול לסייע בשלבים שונים של המשכנתא.
·         בטרם רכישת הבית או הדירה יכול היועץ לבחון את המצב של מי שמתכנן לבצע את הרכישה, לבדוק איזו משכנתא כדאי לו לקחת וללוות אותו לכל אורך הדרך, מתכנון המשכנתא ועד ללקיחתה בפועל.
·         לאחר קבלת ההחלטה לרכוש בית ואפילו לאחר חתימה ראשונית, יכול היועץ לעזור לזרז את קבלת המשכנתא על ידי חיסכון בזמן עבור הרוכשים.
·         יועץ משכנתאות פרטי יכול לצאת למכרזים בין הבנקים והחברות שנותנות משכנתאות ולהשיג את המשכנתא הטובה ביותר עבור רוכשי הדיור.
·         היועץ יכול לטפל לעתים במועמדים שקיבלו סירוב מהבנק לקבלת המשכנתא דרך בחינה מעמיקה של הנושא, בדיקת החשבונות והאפשרויות השונות שמוצעות בשוק.
·         יועץ משכנתאות יכול לבחון משכנתאות קיימות ולבחון אם פעולת מחזור משכנתא תוכל לחסוך כסף למי שמחזיק אותה.

כמה עולה הייעוץ
ברור כי יעוץ פרטי תמיד עולה כסף, אך בתמורה לתשלום באופן פרטי ליועץ מקבל נוטל המשכנתא חיסכון גדול מאד בתשלומים, תקופת תשלומים נמוכה והתאמה של אופי התשלומים לנוטל המשכנתא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה