יום שישי, 12 ביוני 2015

מה תפקידו של עורך דין נזקי גוף?



עורך דין נזקי גוף יכול לטפל בכל סוגי הנזקים כפי שנקבעו בחוק הישראלי. נזק הוא אחד מיסודותיה המרכזיים של העוולה הנזיקית, אך רק באמצעות מעורבות עורך דין מקצועי ניתן להגיש תביעה ולקבל פיצוי. דיני הנזיקין קובעים שאדם שנפגע יכול לתבוע את הפרט שגרם את הנזק, אך הפיצוי אינו מוענק באופן אוטומטי. 

באופן עקרוני, המשפט העברי לדוגמא מונה חמישה סוגי נזקים המחייבים את המזיק לשלם פיצוי לניזוק. סוגים אלו כוללים נזק כגון אובדן קבוע של יכולת השתכרות, הוצאות רפואיות, אובדן זמן עבודה, צער ובושת. הבחנה אחרת בין סוגי נזקים מתבצעת לפי נזק פיזי, נזק כלכלי טהור, נזק בלתי ממוני טהור ונזקי ריקושט. זו גם ההבחנה המקובלת בין כתלי בית המשפט ואותה עורך דין נזקי גוף צריך להכיר עוד לפני הגשת התביעה.



הסדר פשרה בתביעות נזקי גוף
עוד תפקיד חשוב של עורך דין נזקי גוף בא לידי ביטוי בתהליך חתימה על הסדרי פשרה. הסדר מן הסוג הזה יכול לפעול לטובת שני הצדדים. מבחינת המזיק, ההסדר חוסך בהוצאות הפיצוי ולעיתים גם מונע רישום פלילי או אזרחי. מנגד, הניזוק מקצר את תהליכי ההתנהלות בבית המשפט ומבטיח לעצמו פיצוי יחסית מהיר. התפקיד של עורך דין נזקי גוף בהקשר הזה הוא לוודא האם וכיצד הסדר הפשרה מייצג את האינטרס של הלקוח שלו בצורה הטובה ביותר.

נזקי גוף כוללים סעיפים רבים בחוק ויש להם השפעה גם על מידת הפיצוי הכלכלי או הממוני. על מנת לקבל פיצוי יש צורך בהוכחה של קריטריונים מסוימים. תפקידו של עורך דין נזקי גוף הוא להוכיח את הקריטריונים הללו ולהעלות את סיכויי ההצלחה של התביעה המשפטית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה