יום רביעי, 27 ביולי 2016

אבני חן




עשויות אבן, מינרל או מאובן
מספקות אבני החן כיום כמו בעבר אמצעי לתכשיט או פסל ובכך מעניקות לו ערך רב, הן מבחינת יופי והן מבחינה כספית. אבני חן באות לידי ביטוי בהמון סגנונות וכל אחת ייחודית ביופיה, הן מסמלות דברים רבים באמונות שונות, יופיין המינרלי הייחודי מקנה להן טוהר ועדינות שאין בחומרים אחרים בטבע.

אבנים קשות

האבנים מקורן במינרלים שבסלע, מדורגות לפי סולם מוס המדרג עמידות ודחיסה של אבן, כלומר כמה היא חזקה. אבני חן יוקרתיות יהיו מדורגות בדרגות הגבוהות 8-10 ואילו הבינוניות יכולות להגיע לרמת דירוג 7. היוקרתיות מביניהן, כמו יהלום, אודם וברקת נחשבות לאבנים היפות ובעלות הערך הרב ביותר. הרכות יותר לדוגמת טורקיז, טופז וקוורץ נמצאות בשימוש יומיומי גם כן אך ערכן הכספי וגם הסמלי הוא מופחת.




גלום באבן

מצבן הטבעי של אבני חן הוא לא יפהפה ונראה לעין כמו שהייתם חושבים, הן גלומות עמוק בתוך הסלע ורק לאחר קילוף וביקוע של הסלע ניתן להבחין בצבעים המינרליים הקסומים שלהן. אבני חן מגיעות לרוב מסלעי פרץ וצפחה, ולעיתים גם מסלעי משקע. למעשה כל היופי הגלום באבן החן, בצבעים הקסומים והמבריקים שלה לא רואים עד שמקלפים את שכבות הסלע, ואז נגלה לפניך הטבע במלוא הדרו, קסום וחבוי.

מאין הן באות?

אבני חן מגיעות מסלעים אלו מכל רחבי העולם, ניתן למצוא אותן בריכוזים גבוהים במדינות דרום אפריקה, ברזיל, מקסיקו ועוד הרבה אחרות. האבנים המגיעות מכל העולם מביאות איתן סמלים ואמונות רבות מכל מקום בו גילו אותן, ביהדות תלו את אבני החן מכל סגנונותיהם על בגדי הכהונה של הכהן הגדול, בבגדיו סימלו שניים עשר האבנים את שניים עשר שבטי ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה