יום שלישי, 12 ביולי 2016

מה עושים כשנקבעה לנו אי התאמה אישיותית?



פניתם למכון הרישוי משום שקיבלתם זימון לבדיקה, ובסיום הבדיקה גיליתם לתדהמתכם, כי רישיון הנהיגה שלכם נשלל מכם, על רקע של אי התאמה אישיותית. מה זה בעצם אומר אי התאמה אישיותית ולמה זה מוביל לפסילת רישיון? מדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם, שבה גורם רפואי במשרד הרישוי רשאי לקבוע שאדם מסוים לא מתפקד היטב על הכביש - וזאת בניגוד לחוות דעת של הרופא האישי שמטפל באותו אדם! על בסיס הבדיקות של משרד הרישוי, ניתן לשלול את הרישיון שלכם בטענה שאתם אימפולסיביים מידי, לא מגיבים היטב למתרחש סביבכם, וכיו"ב. אז מה אפשר לעשות?

זה לא נגמר כאן
אם נקבעה לכם אי התאמה אישיותית רצוי מאד שתפנו לעורך דין שמתמחה בדיני תעבורה, ויחד איתו תפנו לבית המשפט בבקשה לפסול את הקביעה של משרד הרישוי.  איך בעצם אפשר להתנגד לכך? קודם כל, יש להביא כמה שיותר ראיות של גורמים מקצועיים מחוץ למשרד הרישוי, שיקבעו שאין לכם כל בעיה של אי התאמה אישיותית. בין אם מדובר על בדיקות של רופא המשפחה, בדיקות של פסיכיאטר, חוות דעת של עובדים סוציאליים וקציני מבחן, וכיו"ב (הכל כמובן בהקשר הספציפי שעליו פסלו לכם את הרישיון). כשמביאים בפני בית המשפט את מכלול הראיות, לעתים הוא קובע כי אין אי התאמה אישיותית של ממש, בוודאי לא במידה של פגיעה בחופש התנועה שלכם.

האם אתם מהווים סכנה לציבור?
במוקד השאלה של אי התאמה אישיותית, תמיד עולה הדיון האם האדם שרישיונו נפסל או עומד למבחן, הוא אדם אשר על הכביש עלול להוות סכנה לציבור. לא מעט מהאנשים שנקבעה להם פסילה בשל אי התאמה אישיותית אינם מסוכנים כלל וכלל והם אנשים שמתנהלים בצורה שקולה לחלוטין - ויש להוציא את הצדק לאור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה