יום שבת, 13 בדצמבר 2014

שיקום הפה



מהו התפקיד של טיפולי שיקום הפה?
יש כל מיני סוגים של טיפולים שאפשר לעבור במרפאת שיניים - אולם, אין שום ספק כי הטיפולים שנחשבים למורכבים, אך גם המעניינים ואף המועילים ביותר, הם הטיפולים של שיקום הפה. כפי שניתן להבין מהשם שהוצמד לסוג זה של טיפולים, טיפולי שיקום הפה מתמקדים קודם כל בשחזור סביבת הפה, לאחר שזו עברה פגיעה קשה. לרוב, הטיפולים מתמקדים בשחזור השיניים אשר נפגעו - בין אם כתוצאה ממחלה ובין אם כתוצאה מתאונה. אם כך, כיצד מתבצעים בפועל הטיפולים הללו?


אפשרויות שונות לשחזור השיניים
אין ספק שהטיפול של שיקום הפה שנחשב כיום לטוב ביותר והמתקדם ביותר, הוא טיפול של השתלת שיניים. בטיפול זה, משתמשים בשתלים דנטאליים, וזאת בכדי שיהיה ניתן לקבע עליהם יותר מאוחר כתר מלאכותי, כאשר השתלים הוכיח ואת עצמם כפתרון הטוב והקבוע ביותר לשחזור שיניים שאבדו.
יש כמובן פתרונות אחרים בתחום של טיפולי שיקום הפה. חלקם טיפולים שנחשבים ותיקים יותר, אך עדיין יעילים מאד, במידה ואין אפשרות לעבור טיפולי השתלה. במקרים אלו למשל, אפשר לבצע טיפול של התקנת גשר - התקנת שיניים תותבות אשר ייתמכו בעזרת שיניים קבועות אחרות - באמצעות ההתקן שמכונה גשר. ניתן כיום גם להתקין כתרים באופן עצמאי ללא שתלים, אם הנזק איננו קשה מידי לשיניים ההרוסות, או במידה ועוקרים שיניים אחרי טיפול שורש - ואז יש אפשרות להתקנת הכתר ללא שתל.

יש גם אפשרויות לשיניים תותבות
עוד טיפולי שיקום הפה שאפשר לשקול בחיוב, אלו הם טיפולים להתקנת שיניים תותבות. ישנן מערכות לשיניים תותבות חלקיות בלבד, כאשר חלק מהשיניים הטבעיות יישארו במקומן - ויש אפשרות למערכת שלמה של שיניים תותבות. הכל ניתן לבחירתכם, כך שתוכלו לעבור טיפולים של שיקום הפה ברמה הגבוהה ביותר שיש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה