יום שבת, 20 בדצמבר 2014

יתרונות וחסרונות של מבחן GMAT



מבחני GMAT משמשים בתור כלי סינון לתלמידי תואר שני במנהל עסקים. לא בכל מוסדות הלימוד משתמשים בכלי הזה ולעיתים הוא משולב עם אמצעים אחרים, אך מדובר ללא ספק על מבחן מרכזי ובעל משמעות. המבחן הוא בינלאומי וכתוב בשפה האנגלית, עם מבנה סגור הכולל חלק כמותי, חשיבה משולבת, חלק מילולי וחיבור. זהו מבחן אדפטיבי ממוחשב המורכב ברובו משאלות רב ברירתיות.

מבחינה אקדמית, היתרון של המבחן הוא שציון הנבחן נגזר מרמת הקושי אליו הוא מגיע. קושי השאלות מושפע מהישגי הנבחן וככל שהוא מצליח לענות בצורה נכונה, כך השאלות הולכות ונעשות קשות. השאיפה מבחינת הנבחן היא להגיע לדרגת הקושי הגבוהה ביותר על מנת לשפר את הציון. מנגד, כאשר הנבחן טועה השאלות נעשות קלות ולכן הציון נפגע. מבנה כזה תורם לייחודיות של המבחן ומוכיח את מורכבותו.



למה צריך לעשות מבחני GMAT?
לאורך השנים הצטברה לא מעט ביקורת על מבחני GMAT. כמו במבחנים פסיכומטריים, גם במבחנים מן הסוג הזה לא ברור האם מדובר על דרך לגיטימית לסנן בין סטודנטים. יש תלמידים רבים המתקשים במבחנים ומגלים יכולת גבוהה בלימודים עצמם. מעבר לכך, המבנה של המבחן לא באמת מייצג את אופי הלימודים. במבחני GMAT יש הפסקות רשות של 8 דקות בין חלק מהחלקים ונבחן שלא מצליח להשלים עד הסוף את השאלות צפוי לקנסות בציון. אלו תנאים שלא קיימים בתחום האקדמיה, המושתת רובו ככולו על עבודות, מחקרים ותיאוריות.

היתרונות והחסרונות של מבחן GMAT לא פוגעים בחשיבותו עבור סטודנטים לתואר שני במנהל עסקים. מי שרוצה להשיג את התואר ולהתקבל למוסדות הלימוד המובילים בארץ ובעולם צריך לעבור את המבחן בהצלחה. כדאי להירשם לקורס ולהתכונן היטב למבחן הכולל מספר רב של שאלות ומחייב יכולת הסקה גבוהה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה