יום שבת, 20 בדצמבר 2014

שיפוץ אמבטיה



שיפוץ אמבטיה לפי סוגים
זיהוי סוג האמבטיה הוא שלב מהותי בתהליך השיפוץ. לכל אמבטיה יש מאפיינים אחרים הקובעים את עמידות השיפוץ, את איכותו וגם את המחיר. באופן עקרוני ניתן לבצע את השיפוץ בשלושה סוגים של אמבטיות. הסוג הראשון הוא אמבטיות יציקה, הסוג השני הוא אמבטיות פח והסוג השלישי הוא אמבטיות אקריליות.

שיפוץ אמבטיה מיציקה מתאים לבתים ישנים. אמבטיות אלו הותקנו לפי תקן ישן והן עשויות יציקת ברזל בעובי של עד 1 ס"מ בתחתית. האמבטיות מצופות בשכבת אמייל והן נחשבות איכותיות. מצד שני, גם באמבטיות יציקה עלולה להצטבר רטיבות. שיפוץ אמבטיה מן הסוג הזה כרוך בשימוש בחומרים מתאימים והוא דורש מיומנות וניסיון. את השיפוץ ניתן לבצע במסגרת חידוש כללי של האמבטיה.



אמבטיות פח מול אמבטיות אקריליות
שיפוץ אמבטיה פח נפוץ יותר. אמבטיות פח הורכבו בישראל כמעט בכל הדירות והבתים מאז שנות ה-80, בין היתר על מנת לחסוך בהוצאות. הבעיה עם אמבטיות פח הוא עובי דק ושכבת אמייל דקה. האמבטיות נוטות להיפגע ממכות יבשות וחיצוניות או לחילופין לפתח חלודה עד למצבי ריקבון ודליפת מים. כדאי לברר על שיפוץ אמבטיה כאשר החלק החיצוני והדופן מתחילים להירקב או להחליד.

שיפוץ אמבטיה אקרילית עוזר לחדש אותה וליהנות מעמידות מוגברת לאורך שנים. אמבטיות אקריליות עשויות חומרים פולימריים בחלק הפנימי, אך הן מחוזקות בסיבי פיברגלס משורין. השילוב בין חומרים פולימריים לבין פיברגלס משפר את עמידות וחוזק האמבטיה. באופן עקרוני, אמבטיה אקרילית לא יכולה להחליד במידה והיא בנויה בעובי הנכון. הרגישות העיקרית של אמבטיה כזו נובעת משפשוף עם כריות ניקוי קשות. גם כאן רצוי להתייעץ עם חברה מנוסה המכירה את מאפייני החומר כדי לבחור תהליך מתאים שיפוץ רלוונטי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה