יום רביעי, 27 באוגוסט 2014

נוהל גילוי מרצון



מה זה נוהל גילוי מרצון

נוהל גילוי מרצון הוא מצב בו בעל חשבון, כספים או נכסים אשר נמצאים מחוץ לגבולות מדינת ישראל, בוחר להצהיר על הונו מול רשויות המיסים בארץ. אחת לתקופה יוצאת רשות המיסים בארץ עם נוהל גילוי מרצון ומציעה לבעלי ההון להצהיר עליו מבלי להיות חשופים לתביעה פלילית.



ההבדל בין תשלום מס לתביעה פלילית

במסגרת נוהל גילוי מרצון ניתן להצהיר על הכספים והנכסים אשר נמצאים מחוץ לגבולות המדינה אך הם שייכים לאזרחים ישראליים. אם הכספים הללו יתגלו לאחר חקירה של רשות המיסים, הדבר יגרור לא רק לכנסות אלא גם להאשמות פליליות כיוון שהעלמת מס היא עבירה פלילית., אולם אם מחליט האזרח לפנות לרשות המיסים בתקופה שמתקיים נוהל גילוי מרצון, יהיה עליו לשלם את כספי המס בגין הרווחים השונים שברשותו, על אף ובמיוחד כי הכספים נמצאים מחוץ לארץ.

תשלום מיסים

נוהל גילוי מרצון אינו פוטר את האזרח מתשלום מיסים בגין הכספים או ההון שברשותו. כל אזרח אשר צובר הון מחוייב לשלם עליו את המס כפי שנקבע בחוק, בין אם הכספים שוכנים במדינה או מחוץ לגבולותיה. כיוון שהעלמת מס היא עבירה פלילית, קובעת מידי תקופה רשות המיסים אפשרות לשלם את הכנסות בלבד ואת המס בגין ההון ללא העמדה לדין על עברה פלילית. ישנם אזרחים אשר מוצאים בתקופה זו הזדמנות טובה לשאת דין ודברים עם רשויות המס.

הצד של רשויות המס

רשויות המס מודעות לעובדה כי ישנם מיסים רבים שלא נגבים כיוון שהכספים והנכסים נמצאים מחוץ לגבולות מדינת ישראל. בעבר, היו מדינות שקבעו כי אינן משתפות פעולה ואינן מצהירות על כספים אשר נמצאים אצלן בבנקים, אולם היום המצב השתנה ויותר מדינות בוחרות לשתף פעולה ולמנוע העלמות מיסים בשטחן. רשות המיסים מאפשרת לבעלי הון להצהיר עליו מבלי להסתבך בפלילים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה