יום שישי, 8 באוגוסט 2014

עורך דין לדיני עבודה



תפקידו של עורך דין לדיני עבודה

דיני עבודה הם חלק בלתי נפרד משמירה על זכויות האזרחים בשוק התעסוקה המודרני. מה שהיה בעבר חלום רחוק של עובדים במגזרים שונים הפך בזכות המערכת המשפטית לחובה, המוטלת על כל המעסיקים באשר הם. יחד עם זאת, יש להביא בחשבון כי הדרך היחידה לנצל את הזכויות המשפטיות המוענקות לעובדים היא באמצעות התייעצות עם עורך דין לדיני עבודה. 



תפקידו של עורך דין הוא לייצג את האינטרסים של הלקוח בשורה של נושאים ומול גוף שאינו קיים בתחומים אחרים: בתי הדין לעבודה. עורך דין לדיני עבודה עוסק בהסדרה של עבודה ויחסי עבודה, כאשר בין היתר הוא נדרש להביע את דעתו על סיכויי הצלחה וכישלון של תיקי תביעה או הגנה. עורך דין לדיני עבודה יכול לעזור לקבוע את קיומם של יחסי עובד מול מעביד, להסדיר יחסים מן הסוג הזה וגם להסדיר יחסים בין ארגון עובדים לבין מעביד. מעבר לכך, עורך דין לדיני עבודה רשאי לספק ייעוץ המתייחס להסדרת יחסים בין ארגון עובדים לבין ארגון מעבידים.


הדור הבא של דיני עבודה

סביר להניח כי בעתיד הקרוב ימשיכו דיני עבודה ללוות את שוק התעסוקה. הסיבה העיקרית לכך היא מודעות גבוהה מצד העובדים, המעוניינים למצות את הזכויות העומדות לרשותם. מנגד, יש להביא בחשבון את הידע של המעבידים ואת העובדה שהם אינם מעוניינים לשאת בהוצאות לא רצויות. המפגש הטעון בין מעבידים לבין עובדים הוא זה שמייצר את הפלטפורמה המשפטית של דיני עבודה.

לסיכום, עורך דין לדיני עבודה הוא איש מקצוע בעל תפקיד חשוב עם משמעויות רבות. הייחודיות של עורך הדין הוא בהתמחות בנושא בו קיימת מערכת בתי משפט מיוחדת -  בתי הדין לעבודה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה