יום ראשון, 10 באוגוסט 2014

חרוזים




חרוזים אלו צורות שונות העשויות מחומרים שונים ואשר מחוברים זה לזה באמצעות חוט אשר עובר בניהם. לכל חרוז יכולה להיות צורה שונה כמו למשל עיגול, משולש או צורה אמורפית כשהדמיון בין כל סוגי החרוזים הוא החור שבמרכזם. החור מאפשר להשחיל בתוכו חוט וליצור מכל החרוזים יצירה מיוחדת. 

יצירה
בעזרת חרוזים ניתן ליצור שרשראות, צמידים וקישוטים שונים. החרוזים יכולים להיות עדינים או גסים וגדולים כשלמעשה כל יצירה תדרוש את החרוזים שלה. כאשר רוצים ליצור באמצעות חרוזים כל שצריך הוא להצטייד בחרוזים הנדרשים ולבחוט המתאים. החוט עצמו יכול להיות חוט מפלסטיק, חוט מתכת, חוט צמר או כל אחד אחר. אין מגבלה באיזה אורך יהיה החוט, המגבלה היחידה היא הבחירה האישית של מי שיוצר.


חומרים
בעבר החרוזים היו עשויים קונכיות, צדפים, עצמות של בעלי חיים וכן היו חרוזים עשויים חרס או זכוכית. היום החרוזים יכולים להיות עשויים חרס, זכוכית, מתכת ויש גם חרוזים עשויים מפלסטיקים. ישנם אין סוף חומרים מהם ניתן ליצור חרוזים וכל מי שרוצה ליצור מחרוזים יכול למצוא שפע של חומרים ושפע של חוטים עליהם ישחיל את החרוזים. בעבר, החרוזים היו עשויים בעיקר מחומרים טבעיים כשחלקם היו עשויים אבנים טובות.

צבעים ומבנה
ישנם צבעים רבים אשר משמשים את החרוזים. יש חרוזים צבעוניים, יש שקופים ויש בעלי צבע אחיד או צבעים מתחלפים. הדמיון בין כל כל החרוזים הוא שכולם בנויים עם חור בפנים על מנת להשחיל אותם על החוט או על כל דבר שמחליטים. עם זאת, ישנן צורות רבות שמופיעות בחרוזים. החרוז יכול להיות עגול, הוא יכול להיות משולש, בעל צורה סימטרית או אמורפי לחלוטין.בעבר, הצורות של החרוזים היו אמורפיות ברובן כשהיו גם כאלו סימטריים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה