יום שלישי, 27 במרץ 2012

שירות לאומי אזרחי


שירות לאומי אזרחי בבתי חולים

מהו שירות לאומי?

שירות לאומי אזרחי מהווה תחליף לשירות צבאי במקרים בהם הצעיר או הצעירה אינם כשירים לגיוס לצבא. השירות נפוץ במיוחד בקרב בנות דתיות ובקרב האוכלוסייה הערבית בישראל. המתנדבים זכאים לבחור האם לשרת למשך שנה אחת או שנתיים. כמו כן רשאים המתנדבים לבחור את התחום בו ירצו לשרת ואת מיקום ההתנדבות. שיבוץ המתנדבים מתבצע תוך התחשבות מקסימלית בהעדפתם האישית אך ישנם מקרים בהם המתנדב אינו מתאים לשירות אשר ביקש. שירות לאומי אזרחי בתחום הבריאות אינו מתאים לכל צעיר וצעירה. השירות בבתי החולים, קופות החולים ומגן דוד אדום דורש כישורים גבוהים ובגרות נפשית.

שירות בתחום הבריאות

השירות בתחום הבריאות מתבצע בבתי חולים ממשלתיים בכל רחבי הארץ ובמסגרת קופות החולים. בבתי החולים משמשים המתנדבים כוח עזר במחלקות וכוח עזר משרדי. ניתן למצוא את המתנדבים סועדים את החולים, מסייעים בביצוע הליכים רפואיים פשוטים, מסייעים במחלקה במענה טלפוני, מתייקים מסמכים ומקבלים קהל.

תחום ההתנדבות בבית החולים נקבע בהתאם לכישורי המתנדב ויכולותיו האישיות. במגן דוד אדום משמשים המתנדבים מוקדנים במוקד החירום ואף יוצאים אל השטח ומטפלים בחולים בניידות. כמעט בכל ניידת של מגן דוד אדום ניתן למצוא כיום מתנדב במסגרת שירות לאומי אזרחי. יש לציין כי השירות בניידות דורש התמודדות עם מצבי לחץ וחוסן נפשי. 



מי מתאים להתנדבות בבתי חולים?

ההתנדבות בבתי החולים, קופות החולים ומגן דוד אדום מתאימה בראש ובראשונה לצעירים אשר מתעניינים בתחומי הרפואה והבריאות וצופים את עתידם המקצועי בתחום. בעבורם מהווה השירות הלאומי אפשרות לרכישת ניסיון מקצועי וקשירת קשרים מקצועיים. השירות במגן דוד אדום יתאים לצעירים המעוניינים להפוך בעתיד לפרמדיקים מוסמכים.

השירות בבתי החולים יעניק לצעירות המתעניינות בלימודי אחיות וסיעוד הצצה אל התחום. יחד עם זאת, יש לציין כי ישנם בני שירות לאומי אזרחי רבים אשר עוסקים בעבודה פקידותית בקופות החולים ובבתי החולים. בעבורם מהווה השירות בתחום הבריאות אפשרות לשרת בקרבת בית ההורים. 

יתרונות של שירות בתחום

שירות לאומי אזרחי מעניק לבני הקהילה הערבית בישראל אפשרות לתרום למדינה ולקבל זכאות להטבות וזכויות דומות לזכויות של חיילים משוחררים בישראל. בני הקהילה הערבית אינם מגויסים לצה"ל והאפשרות היחידה אשר עומדת בפניהם היא שירות לאומי. פרט להטבות הכספיות יש לציין כי השירות מעניק לצעירים ניסיון תעסוקתי ואפשרויות פיתוח מקצועי בעתיד. פעמים רבות מהווה השירות הלאומי את המסגרת התעסוקתית הראשונה שחווים הצעירים. הצעירים כה נהנים מהשירות בבתי החולים עד כי רבים בוחרים להמשיך ולעסוק בתחום גם לאחר סיום השירות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה