יום שני, 23 במרץ 2015

אחריות חברתית



תאגידים בעידן המודרני נדרשים לגלות אחריות חברתית. אחריות מן הסוג הזה באה לידי ביטוי בשורה ארוכה של היבטים. ראשית, תאגידים הלוקחים על עצמם אחריות מכירים במחויבותם להיטיב עם החברה והסביבה. הם נשארים עם אצבע על הדופק על מנת לזהות צרכים חברתיים ומקצים משאבים לטובת הציבור והקהל הרחב. שנית, אחריות חברתית של תאגידים לא תמיד קשורה להתנהלות מול הלקוחות. גם קהל יעד שאינו כולל את לקוחות התאגיד יכול ליהנות מהאחריות שמגלים המנהלים הבכירים.
 
אחריות תאגידית מגלמת כללי התנהגות ברורים. תאגידים המתנהלים לפי הכללים פועלים בתחומי אתיקה בעסקים, ממשל תאגידי, הגינות מסחרית, שמירה על זכויות אדם וזכויות אזרח ועוד. יחד עם זאת, השאלה היא כיצד יכולים תאגידים להתגבר על הפער בין האינטרס המסחרי לבין השאיפה לשמירה על אחריות חברתית.

הגדרת תחומי עשייה
תאגידים שומרים על רווחיות ועל השאיפה לייצר אחריות חברתית בעזרת הגדרה של תחומי עשייה ברורים. התאגידים יכולים לדוגמא להחליט באילו תחומי עשייה לפעול ועל מה לוותר. יש תאגידים הבוחנים את הנושא של יצירת סביבת עבודה הוגנת, לעומת תאגידים שמתמחים ביצירת מעורבות בקהילה. אין דרך אחת לשמור על אחריות חברתית תאגידית והמנהלים חייבים לבדוק האם האינטרסים שלהם נשמרים במהלך הפעילות.

אחריות חברתית מוכיחה שלא תמיד תאגידים מתנהלים על פי שיקולים כלכליים בלבד. למרות שלא ניתן להתעלם מהערך המוסף של אחריות תאגידית ומהיתרונות של יחסי ציבור, שיווק ופרסום, הרבה פעמים הפעולות לא מתאימות לאינטרס של התאגיד. בעזרת הגדרת תחומי עשייה נמנע התאגיד מבזבוז זמן ומשאבים. הוא מנצל את הרקע העומד לרשותו ובוחן את אופני האחריות המתאימים ביותר. זהו היתרון של אחריות תאגידית כפי שהיא מיושמת על ידי גופים ועסקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה