יום שני, 23 במרץ 2015

ייעוץ ביטחון



סוגים של ייעוץ ביטחון

ייעוץ ביטחון ניתן על ידי אנשי מקצוע במגוון רחב של תחומים. סוג אחד של ייעוץ כולל התייחסות לנושא של ביטחון פיזי לארגונים. כאן הדגש הוא על הערכת סיכונים, תכנון מערכי ביטחון בתוך הארגון או בסביבת הפעילות, בניית נהלים ומערכי הכשרה וגם חקירה וניתוח אירועים. יש להביא בחשבון את הקשר בין ביטחון פיזי לארגונים לבין שירותי קצין בטיחות ולהכשיר את אנשי המקצוע הנכונים עבור המשימה.
סוג שני של ייעוץ ביטחון ניתן סביב הנושא של מוכנות לשעת חירום. מוכנות כמו מתייחסת למקרים קיצוניים כגון מלחמה, אסונות טבע ועוד. היערכות לשעת חירום היא חלק בלתי נפרד מעמידה בנהלים עבור עסקים וארגונים. מידת המוכנות לשעת חירום נקבעת על פי קריטריונים קבועים ורק לאחר התייעצות מקיפה עם גורמים מובילים בתחום של ייעוץ ביטחון. 

ביטחון ואבטחת מידע בעזרת ייעוץ ביטחון

ייעוץ ביטחון תורם גם ליצירת סביבה בטוחה ולשיפור מערך אבטחת מידע. ביטחון ואבטחת מידע הם ערך עליון בארגונים מודרניים. במסגרת השירות ניתן למנוע ריגול תעשייתי ודליפה של מידע בתוך הארגון ובין ארגונים מתחרים. במקביל, ישנה פעילות ענפה של בקרת ספקים ושל אבטחת מערכות מידע קיימות. אבטחה מן הסוג הזה שווה את ההשקעה הכספית היות והיא מונעת נזקים בלתי הפיכים או פגיעה תדמיתית בארגון. האבטחה מבוססת על ביצוע מבדקי חדירה ועל צבירת מודיעין עסקי לאורך זמן.
לסיכום, בתחום הביטחון יש משמעות מיוחדת לייעוץ סביב נושאים של ביטחון פיזי לארגונים, מוכנות לשעת חירום וביטחון ואבטחת מידע. אלו שלושה סוגים שונים של ייעוץ הניתנים תחת מאפיין משותף של ביטחון. נושאים אלו דורשים מעורבות של אנשי מקצוע המכירים את התחום ובקיאים בתקנות הנקבעות על ידי הרשויות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה