יום שני, 2 במרץ 2015

הלוואות לעסקים



בדיקות לפני נטילת הלוואות לעסקים

בעל עסק הזקוק להלוואה נדרש לבצע בדיקות מקדימות. מטרת הבדיקות היא להבטיח בראש ובראשונה בחירה במסלול אטרקטיבי. את הבדיקות כדאי לבצע בכפוף לתכנית עסקית מסודרת ולאחר התייעצות עם אנשי מקצוע כמו רואי חשבון. מעבר לכך, הבדיקה יכולה לעזור לבעל עסק להשוות בין מסלולי הלוואות שונים. הבדיקה מיועדת לבעלי עסקים חדשים ולבעלי עסקים קיימים, קטנים או בינוניים.
רוב הבדיקות המתבצעות לפני נטילת הלוואות לעסקים מתייחסות לאופן וגובה ההחזר. בסופו של דבר, השורה התחתונה היא זו שחשובה לבעלי עסקים. הם צריכים לדעת מה נדרש מהם על מנת למלא את חלקם בהסכם ההלוואה וכיצד הם יכולים לעשות זאת על הצד הטוב ביותר. מומלץ לשאול את נציגי המוסד המעניק את ההלוואה אודות תנאי החזרה. יש לברר האם מדובר על החזר תשלומים מיידי או עתידי, האם ניתן לפרוע את ההלוואה בשלמותה והאם זו ריבית משתנה או צמודה למדד. 




מה ההבדל בין הלוואות בנקאיות וחוץ בנקאיות?

הבדיקות הנדרשות לפני נטילת הלוואות לעסקים רלוונטיות גם בהתנהלות מול בנקים וגם בהתנהלות מול גופים חוץ בנקאיים. אף על פי כן, יש הבדלים אחרים שכדאי לשים לב אליהם. בנקים ידרשו לדוגמא העמדת ביטחונות וערבים לפני נטילת הלוואות לעסקים. בגופים חוץ בנקאיים אין דרישה לביטחונות מן הסוג הזה. בנוסף, תהליך קבלת הלוואה בבנק כרוך בהמתנה של ימים ארוכים ולפעמים גם שבועות. רק דרך גופים חוץ בנקאיים ניתן לקבל את ההלוואה במהירות ולכל מטרה.
הנושא של הלוואות לעסקים הוא חלק בלתי נפרד מהתנהלות פיננסית נכונה. בעלי עסקים לא יכולים להרשות לעצמם לוותר על מקורות מימון חיצוניים. עליהם לבצע את הבדיקות הנדרשות טרם נטילת הלוואות לעסקים ולנצל אותן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה