יום חמישי, 3 ביולי 2014

עסק חברתי



הקמת עסק חברתי
רוצה להקים עסק? כדאי שתחשוב להקים עסק חברתי אשר תורם לחברה ומוביל אמירה חברתית ברורה של נתינה.

חששות
כמו כל הקמת עסק, גם בהקמת עסק חברתי יש לחשב מראש את העלויות הצפויות. החששות הנלוות להקמה של עסק עם אמירה חברתית צריכות להיות זהות להקמה של כל עסק ויש לקחת בחשבון עלויות הקמה, עלויות תחזוקה, פרסום, שיווק וכן כיצד העסק יפעל ביום יום. שילוב המילים עסק חברתי מעלה לעיתים חשש אצל יזמים המעוניינים להקים עסק, אך מהר מאד הם מגלים שדווקא הנתינה מאפשרת להם להגיע לקהלים יחודיים ותוך כדי להנות מקיום העסק עצמו.

נתינה וקבלה
כל בעל עסק מרגיש חיבור לתחום חברתי שונה. יש בעלי עסקים אשר ירצו להעסיק נוער בסיכון, יש שיעסיקו לקויי שמיעה, יש בעלי עסקים שיחרטו על דגלם עזרה לבעלי מוגבלויות. לצד אלו נמצאים כמובן עסקים אשר יחליטו לתרום לקהילה דרך פעילויות שונות ומערבות חברתית. אין זה משנה מהי האמרה של בעל העסק כל עוד הוא שלם איתה ומביא אותה לידי ביטוי. עסק אשר מעורב בחברה הוא עסק חברתי וככזה הוא נותן לה, אך גם מקבל חזרה. החברה למדה בשנים האחרונות להעריך את העסקים החברתיים ולתמוך בהם דרך ביצוע רכישות בעסקים אלו, עידוד ואף שיתוף של עסקים חברתיים ברשתות החברתיות.

רווחיות
עסק חברתי אמור להיות עסק לכל דבר ומכאן עליו גם להרוויח. עסק שהוא חברתי אינו משמש כעמותה, להיפך. העסק אמור לפעול כעסק לכל דבר, יש להכין לו תוכנית עסקית, לתכנן את המיקום שלו ולבצע חישובים שישאירו את בעל העסק עם רווח וכל זאת לצד פעילות חברתית מבורכת שתורמת באופן בו בעל העסק רואה לנכון לחברה כולה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה