יום שלישי, 25 ביוני 2013

הלוואות לעסקים



הלוואות לעסקים מהבנק או מחוצה לו?

בתור בעלים של בית עסק קורה במקרים רבים שאתם מוצאים את עצמכם במצב בו אתם מעוניינים לקחת הלוואות לעסקים שלכם - אפשר שמדובר על הלוואות לעסקים חדשים, על הלוואות לעסק שרוצה להתפתח, או הלוואה אשר תציל את העסק שלכם מהפסדים כבדים. תמיד עומדת ההתלבטות המרכזית והגדולה - האם יש לפנות לבנק ולבקש את ההלוואה, או אולי כדאי לפנות לגופים חוץ בנקאיים? לכל הגופים הללו יש יתרונות וחסרונות אשר חשוב מאד להכיר.



כך מקבלים הלוואה מהבנק

הלוואות לעסקים אשר ניתנות מהבנק הן בעלות כמה יתרונות בולטים - אלו הן הלוואות אשר ניתנות בסכומים הגבוהים ביותר, כך שהן מתאימות למי שזקוק למיליוני שקלים עבור העסק. גם אחוזי הריבית הם נמוכים יחסית, והבנק מעמיד תנאים טובים לעסק חדש אשר פותח את החשבון שלו בבנק. מנגד, תהליך האישור להלוואה הוא ארוך יחסית, כולל שלבים ביורוקרטיים, ולא כל הלוואה מאושרת בהכרח.

ומה עם גופים חוץ בנקאיים?

יש לא מעט גופים חוץ בנקאיים אשר מעניקים הלוואות לעסקים - גופי מימון, חברות האשראי וגם חברות הביטוח. היתרון שלהם הוא על פי רוב שהם מוכנים להעניק במהירות יחסית את ההלוואה. לא תמיד יש צורך להציג תוכנית עסקית מפורטת, וההלוואה מאושרת תוך זמן קצר. מנגד, יש לזכור כי מדובר על הלוואות לעסקים בסכומים קטנים יותר של עשרות אלפי שקלים לרוב, והריבית על פי רוב גבוהה יותר מטבע הדברים.

אז מה עדיף?

תלוי מאד באופי העסק שלכם ובגובה ההלוואה. אם אתם צריכים לקחת הלוואות לעסקים בסכומים נמוכים יחסית - נסו לפנות גם לבנקים וגם לגופים חוץ בנקאיים, ואל תתביישו להתמקח איתם על מנת לקבל תנאים טובים יותר. בסכומים גבוהים, אפשר במקביל לפניה לבנקים גם לפנות לקרנות ציבוריות ופרטיות אשר יסייעו לכם לקבל תנאים נוחים יותר לצורך החזר ההלוואה, ויפחיתו את הסיכון שהבנק לוקח על עצמו. אם כבר לקחתם הלוואה אחת מן הבנק ואתם עדיין מחזירים אותה - אפשר שפניה לגוף חוץ בנקאי תהיה עדיפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה