יום חמישי, 18 באוקטובר 2012

רכישת דירה מקבלן



החוזה של רכישת דירה מקבלן

באופן כללי, חוזים הקשורים לתחום המקרקעין הם חוזים מורכבים למדי, שראוי לעבור עליהם יותר מפעם אחת לפני שממהרים לחתום עליהם. עם זאת, כאשר הדבר נוגע לחוזה של רכישת דירה מקבלן הרי שמדובר על בדיקה כפולה ומכופלת. החוזים הללו נראים פעמים רבות סטנדרטיים מאד, והקבלנים מנסים להסביר שהסעיפים הם הגיוניים ונמצאים בכל חוזה. עליכם לשים לב היטב לחוזה ולסעיפיו השונים, וכמובן להתייעץ עם עורך דין מקרקעין מומחה בתחום .

לאילו סעיפים שמים לב מבעוד מועד ?

יש כמה סעיפים שחשוב לשים לב שיופיעו בתוך החוזה של רכישת דירה מקבלן. ראשית, כל סעיף הנוגע לשינוי או שיפוץ שאתם תערכו בדירה - חשוב לשים לב שבסעיף יהיה כתוב כי במידה ותהיה פגיעה בדירה בעקבות השינוי שאתם מקשים לערוך - הרי שזה יהי התחת האחריות של הקבלן או מי מטעמו. כמו כן, חשוב מאד לשים לב שלחוזה של רכישת דירה מקבלן יצורף נספח טכני שיפרט את המרכיבים הטכניים של הדירה על פי המחויב בחוק במדינת ישראל– גודל חדרים, תשתיות וכיוצא באלה .

 
מה בנוגע למחיר הדירה המוצעת לכם ?

לכאורה, המחיר של הדירה שתקנו אמור להיות כתוב בחוזה. בפועל, תביעות רבות סביב רכישת דירה מקבלן הן בדיוק על נושא המחיר. לעתים המחיר שמופיע בחוזה הוא לא "המחיר המלא" שלאחר מכן הקבלן דורש, והוא מראה כי קיים סעיף קטן בחוזה המציג הוצאות נוספות שהרוכשים נדרשים לשלם לקבלן. לכן, חשוב לשים לב שבתוך החוזה של רכישת דירה מקבלן מופיע המחיר הסופי כולל כל התוספות באשר הן, כך שלא יהיו הפתעות .

לפנות לעורך דין מקרקעין בשלב מוקדם

בעיקרון, כאשר תפנו לחתום על חוזה של רכישת דירה מקבלן, הקבלן יציע לכם את העו"ד מטעמו אשר יהיה אחראי על החוזה. אל תיפלו לפח הזה ! זכרו שלעורך הדין של הקבלן יש אינטרס ברור כלפי הלקוח שלו. במקום זאת, שכרו מצדכם גם עו"ד פרטי שיוכל לעבור על החוזה, ויסביר לכם מה אומר כל סעיף .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה