יום ראשון, 21 באוקטובר 2012

שותף עסקי


כיצד למצוא שותף עסקי מתאים ואיזו סוג של שותפות תתאים ?

להקים עסק זו לא מלאכה פשוטה כלל ועיקר, ונדרשת היערכות מיוחדת על מנת לעשות את זה בצורה מתאימה וכדי שהעסק אכן יהיה מוצלח בסופו של דבר. אחת האופציות היא הקמת עסק עם שותף. הקמת עסק ביחד עם שותף עסקי תהיה ברוב המקרים קלה יותר בגלל חלוקת העומס הכלכלי ובמקרים מסוימים גם מסובכת יותר בגלל הצורך להתחשב בצרכי אחד של השני וללמוד לפעול יחד. מציאת שותף עסקי היא משימה חשובה, אך לא היחידה בדרך להקמת השותפות העסקית וכדאי שתהיו מודעים לכל מה שצפוי לכם בדרך .

מציאת שותף עסקי אמין

אמינותו של שותף עסקי הוא הפרמטר החשוב ביותר להצלחת העסק, יהא תחום העיסוק אשר יהיה. מכיוון שאי אפשר לבדוק את זה באמצעות כלים כלשהם ומכיוון שלא תמיד אפשר לקבוע את רמת האמינות של האדם על פי מראה עיניים או מסמכים, מומלץ להיעזר בשירות ייחודי שמספק האימון למציאת שותף עסקי. אימון זה ינחה אתכם בגיבוש הפרופיל העסקי הכדאי ביותר עבורכם, יסייע בחיפוש האדם שמתאים לפרופיל שנקבע ויבדוק את החזון המשותף עם השותף הפוטנציאלי .

סוגים שונים של שותפויות

קיימות כמה שותפויות אפשריות. שותפות מייסדת שבה שני השותפים פועלים יחד משלבי ההקמה הראשוניים. סוג נוסף של שותפות היא שותפות ניהולית שבה אחד השותפים אחראי על הניהול והפיתוח העסק כאשר השותף השני מטפל בשאר הרבדים העסקיים. שותפויות נוספות הן שותפות מקצועית ושותפות למטרת גיוס השקעה. שותפויות אלה מתאימות לעסקים שנקלעו למבוך פיננסי או לבעלי רעיון עסקי שלא יודעים כיצד ליישמו בפועל או שאין להם תקציב הדרוש לשם כך .

התאמת שותף עסקי לסוג העסק

על מנת להתאים את סוג השותף לעסק ולחזון שלכם, חשוב להבין מה הן מטרות השותפות ומה ברצונכם להשיג באמצעות השותפות הזו. בנוסף, כדאי גם לפנות לייעוץ מקצועי אשר בסיומו יהיה יותר קל לקבוע מה דרוש על מנת להשיג את ההתאמה בינכם לבין השותף העתידי ובינו לבין העסק שאתם רוצים להקים .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה