יום רביעי, 27 ביולי 2011

פנג שואי


פנג שואי

בשנים האחרונות יש הרבה עניין בעולם המערבי סביב תורות מן המזרח הרחוק. עולם האדריכלות לא נשאר מאחור וגם הוא סופג יותר ויותר תיאוריות מן המזרח ומיישם אותן בפועל. התורה הבולטת במיוחד היא תורת ה"פנג שואי" שהתפתחה בסין ומהווה בסיס להתפתחות גרסאות מהודו, טיבט, יפן ועוד. הרעיון המרכזי בכולן הוא שהסביבה משפיעה עלינו וכל שינוי בסביבה משפיע על תחושותינו ועל חיינו. תורת הפנג שואי שואפת ליצור סביבה הרמונית בין האדם לסביבתו.



פנג שואי: המיקום הנכון בבית

אז מה בעצם ניתן ללמוד מאבחון של הבית לפי התורה הסינית? אם חשבתם שפנג שואי מסתכם בהזזה של הכורסא מצד ימין לצד שמאל של הסלון אז טעיתם בגדול, דרך אבחון של הבית ניתן ללמוד על מצבם האישי של הדיירים, הזוגיות, מצבם הכלכלי והבריאותי. ניתן ללמוד היכן הם האזורים הטובים למקם את חדר השינה, חדר העבודה, חדר הילדים ומהו מיקומה הנכון של המיטה בחדר. ניתן אף לדעת מהם האזורים המשפיעים באופן שלילי על האדם והיכן המקומות שטובים לריפוי. פנג שואי קשור גם להיבטים החיצוניים של הבית ולא רק לחללו הפנימי. ניתן להיעזר בתורה זו בעיצוב החצר, הכניסה לבית וכל המרחב הסובב אותו.

פנג שואי: עוד לפני המסמר הראשון

פנג שואי הפך להיות טרנד חיובי במיוחד בקרב רוכשי דירות ומגרשים הבודקים ומתיעצים עם יועצי פנג שואי לא פחות מעם האדריכל או הקבלן. הייעוץ היעיל ביותר נעשה עוד בשלב התכנון והשרטוטים, כאשר בוחנים היכן למקם את המבנה ביחס לשטח, כיווני אוויר, דלתות כניסה, חלונות, חדרים ועוד. התכנון מתחיל משלבים מוקדמים וממשיך עד לשלב עיצוב הפנים שכולל התאמה של חומרים וצבעים עם שימת דגש על כל פינה בבית. כיום אדם המשקיע הון תועפות בקניית דירה, יודע שלא כדאי להתפשר. חוסר תשומת לב לפרטים מהותיים שיועץ פנג שואי מוסמך יכול להעיר עליהם כבר בהתחלה, יכול למנוע אי נוחות רבה בעתיד. כיום ישנם גם פרוייקטים המציעים לרוכשי הדירה ליווי צמוד של יועצי פנג שואי לאורך כל תהליך הבנייה ללא עלות נוספת.

פנג שואי: טיפים למתחילים

לבסוף הנה כמה עצות שימושיות לפנג שואיסט המתחיל: המנעו מחסימת האור בכניסה לבית, צרו מחיצה בינכם לבין סביבה לא הרמונית מחוץ לבית ע"י צמחיה או שתילת עצים, לעולם אין לתלות מראה מול הכניסה לבית, המנעו מהעמסה של חפצים רבים בחדר ואחרונה חביבה: המנעו מלהציב את המיטה מול הדלת. אני את שלי הזזתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה