יום שני, 22 בפברואר 2016

גישור לגירושין - מה הוא ומה יתרונותיו

גירושין הוא אירוע לא מתוכנן ולא צפוי אשר גורם לקשיים פסיכולוגיים ורגשיים לכל בני המשפחה אשר מעורבים, אך במיוחד לילדים אשר חווים אותו באופן אישי. המדובר הוא בהתמודדות מרובת משברים, אליהם יש לנתב בשכלתנות משאבים כלכליים, פיזיים ונפשיים. שיטות חלופות ליישוב סכסוכים דוגלות בתפיסה לפיה כמעט תמיד חכם יותר לנהל משא ומתן להסכם גירושין מאשר להילחם בערכאות משפטיות. אחד השיטות המקובלות כיום ליישוב סכסוכי גירושין הינה גישור לגירושין, המשפיע לטובה על היחסים שבין בני הזוג המתגרשים ואפילו עשוי להפחית מהעול הנפשי ומהעול הכלכלי הכרוכים בפתרון סכסוכי גירושין. גישור גירושין מציע להביא את הצדדים להסכמות בנושאים אשר הם שנויים במחלוקת ביניהם. בבסיס הגישור עומדת תפיסה לפיה בני אדם צריכים להסדיר את המחלוקות ביניהם בעצמם, ללא סמכות חיצונית וכי מתן אוטונומיה לצדדים לגבש את ההסכם ביניהם מניב הסדרים מכילים, יצירתיים ומעצימים, הממקסמים את התועלת לשני הצדדים, ומקדמים את הסובלנות ואת הסולידריות בין הפרטים בחברה.

היתרונות של גישור לגירושין

* גישור לגירושין מתנהל באמצעות עורך דין מגשר ניטראלי ומקצועי, היכול להיפגש עם שני הצדדים ביחד וגם בנפרד ולשמוע את שני הצדדים באריכות.
* עלות ניהול גישור לגירושין הינה זולה בהרבה לעומת ניהול תביעות בערכאות משפטיות, אשר כרוכות בעלויות גבוהות מאוד של שכר טרחת עורך דין גירושין.
* בגישור לגירושין ההליך מתנהל באווירה נעימה ורגועה באופן יחסי, תוך תקשורת ישירה בין שני הצדדים.
* ניתן לקבוע הסכמות בנושאים נוספים חשובים לצדדים באופן גמיש באופן יחסי.
* במידה והליך גישור גירושין לא מצליח, לא נגרם כל נזק ותמיד ניתן לפנות לבית המשפט.
* במידה והליך גישור לגירושין מצליח – ניתן לגבש הסכם גירושין, לחתום עליו ולאשרו בפסק דין למתן תוקף משפטי מחייב לכל דבר ועניין.

גישור לגירושין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה